در فهرست پیشنهادی وزرا، ۵ عضو دولت روحانی و ۳ وزیر دولت رئیسی حضور دارند، 

عباس صالحی، عباس عراقچی، عبدالناصر همتی، رضا صالحی‌امیری و حسین سیمایی‌ صراف در هیات دولت روحانی حضور داشتند. 

امین‌حسین رحیمی، عباس علی‌آبادی و اسماعیل خطیب هم سابقه وزارت در دولت سیزدهم رو در کارنامه دارن که البته امین حسین رحیمی و اسماعیل خطیب که به عنوان وزرای دادگستری و اطلاعات معرفی شدند، سمت‌های خود را در دولت جدید هم حفظ کردند. 

در لیستی که امروز شهرام دبیری معاون پارلمانی رییس جمهور به مجلس داده، دو نماینده مجلس هم حضور دارند، نکته جالب توجه اختلاف سنی حدود ۲۰ سال بین جوانترین و مسن ترین عضو کابینه پیشنهادی پزشکیان است و اینکه هیچ فردی از میان اقلیت های مذهبی هم در فهرست پیشنهادی حضور ندارد. 

بعد از اعلام اسامی وزرای پیشنهادی، بازار واکنش ها در فضای مجازی هم داغ شد. واکنش‌ها هم به کلیت لیست پیشنهادی بود و هم نسبت به گزینه‌هایی خاص.

غلامحسین کرباسچی در شبکه اجتماعی ایکس نسبت به انتخاب احمد دنیا مالی برای وزارت ورزش وجوانان واکنش نشان داد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس هم گفته که در لیست وزرای پیشنهادی هم وزرای قابل و شایسته ای دیدیم هم وزرایی که نیاز به بررسی بیشتری دارند. 

در حالیکه از شب گذشته شایعه ای در خصوص استعفای محمدجواد ظریف در فضای مجازی منتشر شده بود، ساعتی قبل ظریف بالاخره سکوتش روشکست و رسماً اعلام کرد که از فهرست اعلامی رییس جمهور فقط ٣ نفر نامزد نخست شورای راهبری بودند، ۶ نفر نامزد دوم یا سوم و یک نفر هم نامزد پنجم کمیته‌ها و یا شورای راهبری بودند. 

به این ترتیب فقط نیمی از اعضای کابینه به نوعی از شورای راهبری آمدند. ظریف گلایه خودش از این موضوع رو هم به این شکل ابراز کرد و گفت: در پیشگاه مردم بزرگ ایران برای ناتوانی خود در پیگیری امور در دالان‌های سیاست داخلی پوزش می‌خواهم. 

در پیام ظریف به نوعی یک استعفای خاموش هم دیده می شود.

تقی مهری، رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی فراجا خبر داده افرادی که در بازی‌های المپیک موفق به کسب رتبه‌های اول تا سوم شدن، با معرفی وزارت ورزش و جوانان و تایید ستادکل نیروهای مسلح می‌توانند نسبت به ثبت درخواست برای بهره‌مندی از معافیت اقدام کنند.

یک هیات عالی رتبه نظامی به دعوت وزارت دفاع روسیه برای شرکت در مراسم افتتاحیه و بازدید از نمایشگاه بین‌المللی فنی- نظامی موسوم به آرمی ۲۰۲۴ وارد مسکو شد.

قرار است علی شادمانی، معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم در حاشیه این نمایشگاه با هیأت‌های عالی رتبه نظامی سایر کشورها دیدار و رایزنی کند. 

یک روز بعد از اولین دستور اقتصادی رییس جمهور برای رفع مشکل نقدینگی کارخانه‌های دارویی، امروز رئیس کل بانک مرکزی دستورات لازم برای رفع مشکل نقدینگی تامین مواد اولیه دارو در کارخانه‌های دارویی را صادر کرد. طبق این دستور قرار است تسهیلات ۵۰ هزار میلیارد تومانی به بخش دارو پرداخت شود. 

مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن وزارت راه گفته، بیش از یک میلیون و ۲۶۰ هزار نفر حائز شرایط برای دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن بودند که به بانک‌ها معرفی شدند، از این تعداد به ۵۳۳ هزار و ۷۵۷ متقاضی تسهیلات پرداخت شده است. 

جدیدترین آمار مربوط به تأمین ارز نشان می‌دهد که از اول فروردین تا ۱۷ مرداد ماه امسال، صنایع حمل و نقل و خودرو یک میلیارد و ۹۸۷ میلیون دلار ارز نیما دریافت کرده است، سال گذشته صنعت خودرو بیش از ۵ میلیارد دلار ارز دریافت کرده بود.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در جواب سوال خبرنگاران درباره احتمال پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه تنها یک کلمه جواب داده و گفته «نکن». بایدن با این کلمه از ایران درخواست عدم پاسخگویی به ترور را کرده است. 

نماینده ایران در سازمان ملل اعلام کرده که دولت ایران هیچ هدف و انگیزه‌ای برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ندارد.

مازیار غلامی، مدیرکل هواشناسی استان تهران اعلام کرده که رکورد گرمای هوای امسال پایتخت با ۴۲ درجه در روزهای ۱۷ و ۱۸ مرداد به ثبت رسید.

قرار است شورای امنیت ‌سه‌شنبه نشستی را درباره کشتار مدرسه التابعین در غزه برگزار کنه. در این جنایت حداقل ۱۰۰ نفر شهید و ده ها نفر زخمی شدن.