کارگزاری‌ها از طریق صندوق‌های درآمد ثابت و صندوق‌ها کالایی سود روزشمار به مشتریان پرداخت می‌کنند و این پرداخت‌ها از طریق کارت‌های بانکی انجام می‌شود، به همین دلیل بانک مرکزی در بخشنامه‌ای اعلام کرده که ارائه خدمات مالی از سوی شرکت‌های کارگزاری به مشتریان با بهره‌گیری از زیرساخت‌های شبکه بانکی و در قالب کارت‌های متصل به شبکه شتاب یا هر طرح و محصول دیگری، موقتاً و تا زمان تدوین و ابلاغ ضوابط ناظر بر نحوه همکاری و تعامل بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی با نهادهای غیربانکی خارج از گستره شمول نظارت این بانک متوقف شود. 

محمد رضوانی‌فر، رئیس کل گمرک ایران خبر داده که واردات شمش طلای استاندارد در ۵ ماهه امسال با ثبت رکورد ۳۰ تن و ۶۳۳ کیلو‌ به ۱.۶ میلیارد دلار رسیده است. 

به گفته رضوانی فر، میزان واردات شمش طلا در ۵ ماهه سال گذشته ۴ تن و ۲۳۳ کیلو و به ارزش ۲۷۴ میلیون دلار بوده است. با این حساب امسال میزان واردات طلا بیش از ۷ برابر شده و در حدود یک میلیارد دلار هم ارز بیشتری برای آن خرج شده است. 

در روزهای گذشته در فضای مجازی خبرهایی شنیده می‌شد مبنی بر اینکه هماهنگی‌هایی بین آموزش و پرورش با سازمان استخدامی کشور برای جذب ۶۰۰ معلم از پناهنده‌های افغان در ایران صورت گرفته اما امروز حمید طریفی حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش این خبر را تکذیب کرد. 

محمدرضا ترابی، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی کرمان خبر داده که قطعی برق خسارت‌های سنگینی به کشاورزی این استان وارد کرده و باعث شده که ۲۰ تا ۴۰ درصد محصول پسته استان پوک شود. 

ناسا تصویر جدیدی از آب شور قرمز رنگ دریاچه ارومیه از منظر ایستگاه فضایی بین‌المللی منتشر کرده که از ارتفاع ۲۶۰ مایلی (۵۰۶ کیلومتری) بالاتر از سطح زمین ثبت شده است. ناسا در توضیح این تصویر نوشته که در طول چند دهه گذشته، این دریاچه کوچک شده و غلظت نمک آن بالاتر رفته که در نتیجه موجودات میکروسکوپی رنگ آب را به رنگ قرمز و نارنجی تغییر دادند.

علیرضا انجلاسی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی از قطع مستمری ۱۳ هزار نفر از مددجویان این سازمان خبر داده است. انجلاسی گفته که در مرداد ماه نیز مطابق پرداختی تیر ماه، آمار مددجویان تقدیم سازمان هدفمندی شد اما تخصیص صادره از سوی سازمان برنامه و بودجه تکافوی پرداخت مستمری را نمی‌کرد و به همین دلیل تعداد مستمری‌بگیران بر اساس تخصیص صادره از سوی سازمان برنامه و بودجه و نقدینگی سازمان هدفمندی تنظیم و اعلام شد. 

روند واردات گوشی تلفن همراه در ۵ ماه امسال نشان می‌دهد که ۴ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۸۲ دستگاه گوشی به شیوه تجاری و مسافری با ارزش ۹۶۶ میلیون و ۴۹۱ هزار دلار از گمرکات کشور ترخیص و وارد کشور شده و این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهشی ۱۰ درصدی از لحاظ ارزش و کاهشی ۱۵ درصدی از لحاظ تعداد داشته است.

اعتراض صنفی پرستاران به پایین بودن دریافتی‌شان را می‌شود اولین اعتراض صنفی در دولت چهاردهم دانست، اعتراضی که با قول وزیر بهداشت همراه شد و محمدرضا ظفرقندی با اعلام اینکه جمع مطالبات پرستاران ۷.۵ همت است، از تصویب پرداخت تمام حق و حقوق و مطالبات پرستاران در اسرع وقت خبر داده است. 

وزیر بهداشت توضیح داده که این موضوع با رییس جمهور و معاون اول مطرح و مصوب شده که تمام حق و حقوق و مطالبات در اسرع وقت پرداخت شود. 

حسین سلاح‌ ورزی، رئیس پیشین اتاق بازرگانی ایران نسبت به اظهارات مهدی غضنفری رئیس صندوق توسعه ملی که صحبت از احیای روابط کنسولی بین سفارت آمریکا و ایران رو به میان آورده بود، واکشن نشان داد. 

سلاح ورزی در صفحه شخصی خود در شبکه ایکس نوشت: مذاکره مستقیم و تلاش برای احیای روابط با ایالات متحده یا حداقل مدیریت تنش فی‌مابین، نقش مهمی در بازگشت ایران به مسیر توسعه پایدار دارد. ‌اینکه بالاخره یک مدیر مانند دکتر مهدی غضنفری با صراحت این نکته را به زبان آورده جای تقدیر و تحسین دارد نه طعنه و تکفیر! 

غضنفری گفته بود که خوبست حداقل به احترام مردم ایران، روابط کنسولی در محل سفارت آمریکا در تهران احیا شود تا ایرانیان بسیاری که در آنجا هستند به راحتی تردد کنند. 

این صحبتا در حالی است که شب گذشته، عباس عراقچی وزیر امورخارجه اعلام کرد که استراتژی این وزارتخانه در قبال آمریکا، نه رفع تنش، بلکه مدیریت تخاصم هست.