پزشکیان اظهار کرده که توسعه کشور با ادامه روند فعلی امکان ندارد و چاره‌ای نداریم جز اینکه مرکزیت اقتصادی و سیاسی کشور را به جنوب و نزدیک دریا منتقل کنیم.

رئیس جمهور تاکید کرده که انتقال مرکزیت سیاسی و اقتصادی به این شکل که خودمان در تهران بنشینیم و به مردم بگوییم جابجا شوند، ممکن نیست، باید اول خودمان جابجا شویم تا مردم هم دنبال ما بیایند.

بعد از آنکه مجید عشقی از ریاست سازمان بورس استعفا داد، امروز جلسه اضطراری شورای عالی بورس برای بررسی این استعفا تشکیل شد و در نهایت این شورا با استعفای عشقی موافقت کرد.

جلسه امروز شورای عالی بورس به ریاست وزیر جدید اقتصاد یعنی عبدالناصر همتی برگزار شد که سه گزینه نهایی حجت الله صیدی، مهدی رباطی و بهرنگ اسدی مطرح و بررسی شدند، اما جمع‌بندی نهایی به جلسه بعد موکول شد.

علیرضا کنگرلو، مدیر روابط عمومی صندوق توسعه ملی اظهار کرده که صندوق توسعه ملی یک صندوق ارزی است و به همین دلیل به‌روی نرخ تسعیر تأکید ندارد، با این حال نرخ تسعیر منابع ارزی صندوق به ریال الان حدود ۴۵ هزار تومان است.

امروز قرار بود نشست شورای قیمت‌گذاری برای تعیین قیمت محصولات کشاورزی به خصوص خرید تضمینی گندم برگزار شود که به علت غیبت اعضای اصلی، جلسه شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی لغو شد.

در جلسه اول شورای قیمت گذاری هم به علت اختلاف نظرها، نرخ تعیین نشده بود.

صمد حسن زاده، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، با اشاره به رشد منفی صادرات ایران گفته که تشکیل سرمایه در دهه اخیر روند نزولی داشته و از ۱۷۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۰ به ۹۳ همت در سال ۱۴۰۱ رسیده و در سال گذشته هم به ۷۲ همت نزول کرده است.

فاطمه مقصودی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی از ورود این کمیسیون به موضوع وام‌های نجومی برخی دستگاه‌ها به کارکنان خود از جمله دریافت وام میلیاردی رئیس و اعضای هیات مدیره سازمان بورس خبر داد.

محسن علیزاده، عضو ناظر پیشین شورای عالی بورس در واکنش به دریافت وام میلیاردی رئیس سازمان بورس و اعضای هیات مدیره گفته، وام میلیاردی با سود ۴ درصد به پیشنهاد خود رئیس سازمان بورس به تصویب رسیده، تاریخ مصوبه اعطای وام میلیاردی قرض‌الحسنه به رئیس سازمان بورس و اعضای هیات مدیره ۸ خرداد بوده، در حالی که دقیقا عضویت دو ناظر شورای عالی بورس ۷ خرداد به پایان رسیده بود و هیچ عضوی به نمایندگی از مجلس به عنوان ناظر در این جلسه حضور نداشت.

محمد صالح جوکار، رئیس کمیسیون شوراهای مجلس از مصوبه این کمیسیون برای اخذ وثیقه از اتباع خارجی پس از ورود به ایران خبر داده است.

جوکار به ایرنا گفته که طبق مصوبه کمیسیون شوراهای مجلس بنا شده تا اطلاعات اتباع خارجی در سامانه‌ای ثبت شود و شورایی تحت عنوان شورای راهبری که نمایندگانی از ۲۱ دستگاه مرتبط با حوزه اتباع خارجی در آن عضو هستند در وزارت کشور تشکیل شود و کار سیاستگذاری در امور مربوط به اتباع بیگانه را بر عهده داشته باشد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها خبر داده که طبق مصوبه کمیسیون از اتباع خارجی که قصد اقامت در ایران را دارند مبلغی به عنوان وثیقه یا کفالت از آنها گرفته می‌شود و هنگام خروج از ایران به آنها بازگردانده خواهد شد.

حسین سلامی، فرمانده سپاه خبر داده که اسرائیل تو دریاهای سرخ و مدیترانه ۱۴ کشتی ایران را مورد اصابت قرار داده تا نتوانیم نفت صادر کنیم و ما هم ۱۲ کشتی آنها را زدیم، کشتی پنجم را که زدیم دستشان بالا رفت که نبرد کشتی‌ها را متوقف کنید.

 کاظم جلالی، سفیر ایران در مسکو شنبه اعلام کرد که رئیس‌جمهور برای شرکت در شانزدهمین نشست گروه بریکس به کازان روسیه سفر می‌کند.  

آنطور که جلالی به خبرگزاری تاس روسیه اعلام کرده، قرار است در این سفر پزشکیان با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دیدار و گفت‌و‌گو کند.

جلالی درباره توافق همکاری جامع میان ایران و روسیه گفته زمانی که این سند تکمیل شود امضا خواهد شد.