به گزارش اکوایران، محمدرضا فرزین رئیس بانک مرکزی در نشست بانکداری اسلامی پیش بینی کرده که امسال تورم به کانال ۳۰ درصد کاهش پیدا کند و با ادامه مسیر فعلی، رشد اقتصادی کشور در پایان سال به ۳.۵ درصد برسد. 

رییس کل بانک مرکزی در همایش بانکداری اسلامی، از عدم کفاف منابع در نظر گرفته شده برای وام ازدواج خبر داده.  

 

درخواست همتی از تیم اقتصادی

وزیر اقتصاد گفته از استقلال بانک مرکزی دفاع می‌کند و برای اینکه این نهاد پولی و بانکی بتواند تورم را مهار کند، به این بانک کمک خواهد کرد. 

 

رئیس سازمان بورس انتخاب شد

شورای عالی بورس حجت‌اله صیدی رو به عنوان عضو هیات مدیره و رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار معرفی کرد. 

در خبری دیگر، مدیرکل بازاریابی و فروش اموال غیرمنقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از برگزاری مزایده سراسری املاک و مستغلات خبر داده. قرار است در این مزایده ۳۶۲ ردیف املاک و مستغلات شامل باغ و اراضی، مسکونی، آپارتمان، زمین تجاری، صنعتی با قیمت پایه ۷ هزار و ۴۰ میلیارد تومن به فروش برسد. 

 

بدهی ۶۳ همتی دولت به صنعت برق

دیوان محاسبات در گزارشی از بدهی ۶۳ همتی دولت به صنعت برق خبر داده و اعلام کرده این بدهی باعث عدم تمایل بخش خصوصی به سرمایه گذاری در صنعت برق و کاهش توان تولید شده.

خبر دیگر آنکه فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا از شروع ‌به‌ کار توسعه میدان آرش توسط کویت با همکاری عربستان خبر داده و گفته: آمادگی شروع حفاری در میدان آرش فراهم است، دکل هم وجود دارد، اما باید وزارت نفت و وزارت امور خارجه شرایط را برای شروع کار ایجاد کنند. 

 

اخراج ۲ میلیون اتباع از ایران

سردار رادان فرمانده کل انتظامی کشور از اخراج دو میلیون اتباع غیرمجاز تا پایان سال خبر داد. 

 

ادعای موشکی بلینکن علیه تهران 

وزیر خارجه ایالات متحده ایران را به ارسال موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد به روسیه متهم کرده و گفته واشنگتن تحریم‌های جدیدی را علیه ایران از جمله علیه «ایران ایر» اعمال می‌کند. عصر امروز، وزارت خزانه داری آمریکا ۱۰ فرد و ۶ نهاد رو در ایران و روسیه تحریم کرد.