رئیس جمهور قبل از سفر به نیویورک گفت که در این سفر با ایرانی‌های مقیم آمریکا دیدار می‌کند تا فرصت نقش‌آفرینی همه ایرانیان برای آبادانی و سازندگی کشور فراهم شود.

پزشکیان پیش از این سفر درباره حادثه معدن زغال‌سنگ طبس دستور داده که وزرای بهداشت، کشور و صمت پیگیر مسائل خانواده جانباختگان و مصدومان حادثه باشند.  

گفته می‌شود در این سفر محمدجواد ظریف، معاون امور راهبردی، زهرا بهروز آذر، معاون امور زنان، علی طیب‌نیا مشاور رئیس جمهور و مهدی قائم پناه، سرپرست نهاد ریاست جمهوری، پزشکیان را همراهی می‌کنند.

وزیر اقتصاد با ارسال نامه‌ای به پنج وزیر، از آمادگی این وزراتخانه برای تسهیل تامین مالی تولید و تحقق شعار سال، برای ارائه تضامین دولتی به طرح‌های اقتصادی بخش غیر دولتی خبر داد.

این نامه خطاب به وزرای صمت، نیرو، نفت، راه و کار نوشته شده و از این وزرا خواسته شده تا برای حمایت از فعالان بخش غیردولتی و تسهیل صدور ضمانت‌نامه برای آنها، پروژه‌های دارای توجیه فنی-اقتصادی از سوی دستگاه‌های مرتبط را به همراه مستندات به شورای ملی تأمین مالی ارسال کنند تا بررسی و تصویب شود. 

مجری طرح گندم وزارت جهاد گفته تاکنون ۱۶۷ هزار میلیارد تومان معادل حدود ۸۰ درصد مطالبات گندمکارانی که محصول خود را به مراکز رسمی دولتی تحویل دادند، پرداخت شده است.

سهراب سهرابی توضیح داده تا صبح یکشنبه، یکم مهرماه ۱۱ میلیون و ۹۷۵ هزار تن گندم به صورت تضمینی خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد رشد داشته است.

امروز مدیرعامل خبرگزاری ایرنا مشخص شد و حسین جابری انصاری بر صندلی مدیرعاملی تکیه زد. 

مشاور معاونت عربی و آفریقایی، مدیر کل خاورمیانه عربی و شمال آفریقا، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای، معاون عربی و آفریقایی، مشاور ارشد وزیر در امور ویژه سیاسی و معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه از مسئولیت‌های جابری انصاری در سال‌های گذشته بوده است. 

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد هم با صدور حکمی حسین انتظامی را به‌ عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ارشاد منصوب کرده است. 

رئیس‌کل بانک مرکزی در حکمی نوش‌آفرین مومن واقفی را به سمت معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی منصوب کرد. 

براساس گزارش گمرک، آمار تجارت خارجی پنج ماهه اول امسال نشان می‌دهد که امارات متحده عربی بزرگ‌ترین مبدا واردات کالا به کشور است. 

از ابتدای سال تا پایان مرداد، میزان واردات قطعی کالاهای غیرنفتی کشور به جز نفت خام، نفت کوره و نفت سفید و صادرات از محل تجارت چمدانی، بیشتر از ۱۵ هزار و ۶۸۸ هزار تن و به ارزش ۲۶ هزار و ۳۱۷ میلیون دلار بوده است.  

این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش ۷.۹۳ درصدی در وزن و ۵.۵ درصدی در ارزش دلاری داشته است. 

بعد از تصویب تعطیلی روز پنجشنبه در کمیسیون اجتماعی مجلس، اعضای اتاق بازرگانی ایران در نامه‌ای به مجلس خواستار ورود کمیسیون اقتصادی به این موضوع شدند.  

پس از این درخواست، شمس‌الدین حسینی، رئیس کمیسیون اقتصادی وعده داد که مطالبه و پیشنهاد اتاق ایران در موضوع اصلاح ماده ۸۷ را پیگیری می‌کند.

ستار هاشمی، وزیر ارتباطات گفته که محور کار فیلترینگ، شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی است، جلساتی در این زمینه برگزار شده و ادامه هم دارد.  

نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفته، در نبرد با اسرائیل، مرحله جدیدی شروع شده و نوع پاسخ حزب‌الله به ترور شهید فرمانده «ابراهیم عقیل» مشخص نیست.

با گذشت ساعت‌ها از حادثه انفجار معدن زغال‌سنگ در طبس، وزیر کشور عصر امروز از محبوس ماندن ۱۷ نفر از معدنچیان در محل حادثه خبر داده است. اسکندر مومنی گفته ۱۷ نفر از معدنچیان در حادثه طبس در فاصله هزار متری دهانه ورودی تونل محبوس هستند و نیروهای امدادی در فاصله ۴۰۰ متری آنها قرار دارند. 

همچنین در جلسه امروز هیات دولت گزارش‌هایی از روند درمان مجروحان و مصدومان این حادثه به معاون اول رئیس جمهوری ارائه شد و محمدرضا عارف از وزیر بهداشت، خواست تلاش‌ها با جدیت بیشتری هم در درمان مصدومان طبس و هم مداوای مجروحان حادثه تروریستی لبنان ادامه پیدا کند.  

در جلسه عصر امروز هیات دولت به ریاست محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهوری قیمت گاز مایع غیریارانه‌ای خارج از «سامانه سدف» تعیین تکلیف شد و بر اساس آن قرار شده قیمت گاز مایع غیریارانه‌ای ۳۰ درصد قیمت فوب خلیج فارس باشد.  

این در حالی است که در قانون بودجه سال ۱۴۰۲، قیمت گاز مایع معادل قیمت فوب خلیج فارس در نظر گرفته شده بود.