پس از اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از ابطال پرواز‌های ایران‌ایر به مقاصد اروپایی خبر داده. جعفر یازرلو، گفته شرکت هواپیمایی ایران‌ایر به دلیل اجتناب از تبعات ناشی از عدم صدور اجازه فرود در فرودگاه‌های کشورهای اروپایی و جلوگیری از سرگردانی مسافران، پرواز به مقاصد اروپایی را ابطال کرده. 

عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس از رایزنی با روسای بانک مرکزی و سازمان بورس برای کنترل و کاهش نرخ سود خبر داده و نوشته اقدامات لازم در این خصوص انجام شده. 

تازه‌ترین گزارش دبیرخانه اوپک نشان‌ می‌دهد که ایران در بین کشورهای عضو اوپک بیشترین افزایش تولید نفت را در ماه سپتامبر ثبت کرده. تولید نفت خام ایران در ماه سپتامبر سه میلیون و ۳۱۶ هزار بشکه بوده. 

قیمت هر بشکه نفت ایران در ماه سپتامبر با کاهش ۴.۴ دلاری به ۷۳ دلار و ۵۹ سنت رسیده که البته کمترین میزان کاهش قیمت در میان ۱۲ عضو اوپک محسوب می‌شود. 

کامبیز میرکریمی عضو هیات رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه گفته، در تجارت ایران و روسیه معامله با ارزهای دو کشور کم‌وبیش برقرار است و بخشی از معاملات با روبل تسویه‌ می‌شود و بانک مرکزی ایران روبل خریداری می‌کند. همچنین قرار است در آینده بانک مرکزی روسیه هم ریال را خریداری و نگهداری کند. 

سامانه جامع تجارت به واردکنندگان تلفن همراه اعلام کرده که به دلیل عدم تخصیص ارز تلفن همراه از محل سامانه نیما، واردکنندگان باید محل تامین ارز خرید را از حالت خرید ارز از سیستم بانکی به تامین ارز از محل صادرات خود یا دیگران ویرایش کنند. 

مدیرعامل راه آهن از انجام مذاکراتی با روس‌ها برای اتصال خطوط ریلی رشت به آستارا خبر داد و گفته ایران پیشنهادی از کشور روسیه دریافت کرده تا کریدور جدید شمال-جنوب بین ایران و روسیه در دستور کار قرار بگیرد. 

در حالی که دبیر انجمن صنایع لبنی خبر داده از تاریخ ۷ مهر ماه، قیمت محصولات لبنی ۳۰درصد افزایش یافته و ۴ محصول لبنی هم از قیمت‌گذاری دستوری حذف شد‌ه‌اند اما عصر امروز سازمان حمایت این اخبار را تکذیب و اعلام کرده هیچ‌گونه مصوبه و مجوزی از مراجع فوق در این خصوص صادر نشده.