مسعود پزشکیان در نشست اصلی سران بریکس در کازان روسیه، پنج پیشنهاد مهم در راستای تحقق اهداف تشکیل این نهاد بین‌المللی ارائه داده. 

در اولویت قرار گرفتن مسایل اقتصادی‌–‌مالی، مقابله گروهی با تحریم‌ها، استفاده از ارزهای ملی و کاستن قدرت دلار، سرمایه‌گذاری مشترک و تجهیز کشور‌های عضو به فناوری‌های نوین و تقویت بانک توسعه نوین که یکی از نهادهای برآمده از بریکس است، پنج پیشنهاد رییس جمهوری بوده. 

فاطمه مهاجرانی گفته دولت در رابطه با حجاب به قول‌هایی که داده وفادار است و با هماهنگی بین دستگاه‌ها منتظر ایجاد وضعیت بهتر است. 

امروز و در حاشیه جلسه هیات دولت، سخنگوی دولت گفته مردم درباره افزایش قیمت بنزین غافلگیر نمی‌شوند، حتما اگر قرار باشد موضوع افزایش قیمت بنزین به جمع‌بندی برسد با مردم مطرح می‌شود. 

رییس جمهوری ایران در دیدار با ولادمیر پوتین نخست وزیر روسیه ابراز امیدواری کرده که ایران با کمک این کشور روند تمامیت‌خواهی ایالات متحده را به هم بزند.   

نایب رئیس اول کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۴ از رای گیری کلیات لایحه بودجه در تاریخ هفتم آبان‌ماه در این کمیسیون خبر داده. 

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی خبر داده که از ابتدای فصلِ خرید تاکنون، ۹۰ درصد پول گندمکاران پرداخت شده و بقیه مطالبات تا پایان هفته تسویه می‌شود. 

سفیر قطر خواستار افزایش تعداد پروازها از این کشور به ایران، به ۵۷ پرواز در هفته شده. این درخواست در دیدار سفیر قطر با سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری مطرح شده. 

آمارهای گمرک حاکی از این است که در هفت ماهه امسال، ۶ میلیون و ۷۲۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه وارد کشور شده که کاهش ۱۶.۵ درصدی داشته. 

با حکم وزیر صمت، محمد آقاجانلو که تاکنون سرپرستی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) را برعهده داشته، به عنوان رئیس این سازمان منصوب شده. 

واردات شمش طلا در ۷ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشدی ۶ برابری داشته و به ۵۳.۴ تن رسیده. ارزش شمش طلای وارد شده به کشور در این مدت ۳ میلیارد و ۴۴۳ میلیون دلار بوده. 

سامانه یکپارچه تخصیص خودروهای وارداتی از عصر امروز چهارشنبه دوم آبان تا نیمه شب هفتم آبانماه برای متقاضیان، فعال است. متقاضیان تا ساعت ۱۲ روز شنبه پنجم آبان فرصت دارند تا ۵۰۰ میلیون تومان را در یکی از حساب‌های خود نزد شعب بانک‌های واجد شرایط اعلامی در سامانه، به نام خودرو وارداتی مسدود کنند. 

سی‌ان‌بی‌سی در گزارشی اعلام کرده که از سخنگوی کرملین پرسیده روسیه وضعیت روابط خود با ایران را در طول تنش‌های شدید در خاورمیانه چگونه برآورد می‌کند؟ که سخنگوی کرملین هم پاسخ داده که «مسکو قصد دارد به رغم تحولات، اتحادش با تهران را بیشتر کند.» 

رسانه‌های محلی از حمله تروریستی و انفجار علیه یکی از بزرگترین صنایع دفاعی ترکیه در نزدیکی آنکارا خبر داده‌اند.