وی در ادمه منظور خود را اینگونه تشریح کرد: در دنیای امروز هرکس که در اقتصاد ارزش‌آفرینی می‌کند، برای اینکه بتواند هزینه‌هایش را کاهش بدهد و ارزش افزوده ایجاد کند، نیاز به استفاده از IT دارد.

اورعی همچنین اذعان دارد که مدیران سازمان‌ها می‌توانند با کمک نرم‌افزارها به طور مستقیم بر تولید، توزیع، هزینه تمام شده و ... نظارت کنند.

اگر بخواهیم در خصوص عصر دیجیتال اظهارنظر کنیم باید به بحث تحول دیجیتال نگاهی داشته باشیم.

در ادامه مهدی صادق، رییس کارگروه نرم‌افزارهای bpms توضیحاتی را در خصوص تحول دیجیتال بیان کرد.

به گفته صادق راه تحول کسب و کارها از تحول دیجیتال می‌گذرد. او گفت: تحول دیجیتال ابعاد خیلی متفاوتی دارد که با تفکر دیجیتال شروع می.شود. یعنی اگر کسب و کارها می‌خواهند که در قاب دیجیتال گام بردارند باید ابتدا نگاه و تفکرشان را به مسائل تغییر دهند.

صادق در ادامه توضیح داد که فارغ از ابعاد تحول دیجیتال، بحث زیرساخت فناوری اطلاعات از جمله مسائل پیشران در تحول دیجیتال است.

پرداختن به بحث دغدغه شرکت‌های نرم افزار بحث بسیار مهمی است. در حاشیه نمایشگاه الکامپ، حسام اسدی، عضو هیات مدیره سازمان نصر تهران و رئیس کمیسیوت نرم افزارهای CRM به بررسی دغدغه و چالش‌های این حوزه می‌پردازد.

اسدی بیان می‌کند که مطابق نظرسنجی‌های انجام گرفته،‌ اولین چالش که هم برای حوزه نرم‌افزار و هم بحث‌های فناوری اطلاعات وجود دارد،‌ چالش سرمایه انسانی است. او گفت: ما در این حوزه شاهد اوج مهاجرت هستیم و امید کمی در میان منابع انسانی وجود دارد که باعث می‌شود افراد مسیر زندگی شان را در جای دیگری دنبال کنند.

این روزها بحث هوش مصنوعی ترند شده و در یک سال اخیر در جامعه خیلی از آن صحبت می‌شود. در حوزه‌های مختلف هم توانسته نقش مهمی را ایفا کند. محمدرضا معبودیان، رئیس کمیسیون هوش مصنوعی و علم داده سازمان نصر تهران در خصوص هوش مصنوعی گفت: هوش مصنوعی محصول تولید نیست، بلکه یک محصول جانبی است که باید به نرم‌افزارهای دیگر اضافه کنیم که بتوانند خدمت بهتری را به مشتریانان ارائه دهند.

معبودیان در ادامه بحث‌های مهم در حوزه هوش مصنوعی را بیان می‌کند.