کشورهای صنعتی برای تولید انرژی با کربن پایین برنامه های ویژه ای دارند. مثلا چین قصد دارد تا سال ۲۰۶۰ میلادی تمام یا حداقل بخش عمده ای از انرژی مورد نیاز خود را بدون کربن تولید کند. شرکت های بزرگ فناوری در ایالات متحده نیز اکنون بخشی از انرژی خود را به روش کم کربن و از سلول های خورشیدی تامین می کنند.

 فلزاتی از جمله مس، نیکل، لیتیوم، آلومینیوم و کبالت در چرخه تولید انواع  انرژی های تجدیدپذیر نقش دارند. خودروهای برقی، صفحات خورشیدی، توربین های بادی و دیگر گونه های نوین تولید انرژی تقاضای فلزات یادشده را به شدت افزایش خواهد داد.

فلزات غیرآهنی در چرخه انتقال انرژی و تولید انرژی های تجدیدپذیر نقش کلیدی دارند. به عبارت ساده، برای تولید انرژی با کربن پایین به فلزاتی از جمله آلومینیوم، مس، نیکل، کبالت و لیتیوم نیاز است. 

موسسه وود مکنزی (Wood Macenzy) پیش بینی کرده که جهان تا سال ۲۰۳۵ یعنی تا ۱۵ سال دیگر، نیاز به یک تریلیون دلار سرمایه گذاری برای افزایش تولید مس، نیکل و دیگر فلزات نامبرده، دارد. این میزان سرمایه برای تامین تقاضای فلزات مورد نیاز در چرخه انتقال انرژی لازم است.

اکومعدن با بررسی گزارش اخیر وود مکنزی درباره نیاز یک تریلیون دلاری برای سرمایه گذاری در فلزات غیرآهنی به این موضوع پرداخته است.