ساعت 13 امروز کانال تلگرامی خبرگزاری صدا و سیما خبری را با عنوان «احتمال حمله سایبری به سیستم اطلاعاتی سدهای کشور» منتشر کرد. این خبر را در ادامه مدیر کل پدافند غیرعامل وزارت نیرو تکذیب کرد. 

کانال تلگرام صدا و سیما به نقل از یک منبع آگاه عنوان شده بود: «در دوهفته گذشته سیستم‌های مربوط به جمع آوری و ارزیابی میزان ذخایر سدهای کشور بطور کامل قطع شده است به  نحوی که در این مدت هیچ گونه دسترسی به میزان ذخایر سدهای کشور وجود نداشته است.»

همچنین به نقل از این منبع ادعا شده بود که اگرچه مسئولین بخش انفورماتیک شرکت مدیریت منابع آب خبر حمله سایبری را تایید نمی‌کنند اما شرایط بوجود آمده نشان دهنده قوت گرفتن حمله سایبری است.

متن مندرج در کانال تلگرام خبرگزاری صدا و سیما این طور پایان می‌یافت که امروز حتی دسترسی کارکنان شرکت نیز به فضای مجازی از جمله نرم‌افزار واتس‌اپ که تا پیش از این کارکنان شرکت برای برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کردند نیز از بین رفته است.

 شرکت مدیریت منابع آب به صورت هفتگی آمار مربوط به ذخایر سدها را منتشر می‌کند اما این اتفاق برای دو هفته اخیر متوقف شده بود.

در ادامه سید اعتضاد مقیمی مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو به ایرنا گفت که دسترسی داخلی کارشناسان شرکت مدیریت منابع آب ایران به داده های این پایگاه امکان‌پذیر است، اما دسترسی عموم به آن به دلیل برخی به‌روز رسانی‌ها به طور موقت از دسترس خارج شده است.

طبق پیگیری‌های اکوایران ادعا می‌شود که علت به روز نشدن آمارهای ذخایر برای عموم تغییرات در ساختار وب‌سایت شرکت مدیریت منابع آب بوده است.

مقیمی عنوان کرده است که  ادعای حمله سایبری به پایگاه داده‌های منابع‌ آب ایران صحت ندارد.

بعد از حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت در سوم آبان، افکار عمومی نسبت به احتمال حملات سایبری به زیرساخت‌ها در حوزه انرژی حساس‌تر شده است. عوامل این حمله هنوز معرفی نشده‌اند.

نشریه اکونومیست در تازه‌ترین گزارش خود در تحلیل از حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت نوشته است اگرچه که رژیم صهیونیستی و ایران در یک جنگ سایبری با یکدیگر قرار دارند اما در مورد حمله به جایگاه‌ها ایران به صورت مشخص از این کشور نام نبرده است.