به گزارش اکوایران، دلار آمریکا پس از رسیدن به بالاترین حد خود در دو دهه گذشته ،در روز سه شنبه برای سومین روز متوالی کاهش یافت. 

علت کاهش ارزش دلار به خاطر اظهار نظر تندروانه کلاوس نات رییس بانک مرکزی هلند در روز پنج شنبه بود. نات ادعا کرده بود که بانک مرکزی اروپا در ماه جولای ۲۵ صدم نرخ بهره را افزایش خواهد داد و همچنین آماده است در صورتی که تورم بالاتر از انتظار باشد نرخ بهره را مقدار بیشتری افزایش دهد.

این اظهار نظر نگرانی فعلی از کاهش زودهنگام نرخ یورو تا برابری قریب الوقوع با دلار  را از بین برد و نرخ برابری یورو به ۱.۰۵۲۷ دلار رسید.

نگرانی ها از تشدید تنش روسیه که می تواند منجر به تحریم گاز و رکود اقتصادی در منطقه یورو شود باعث شده تا ECB (بانک مرکزی اروپا) نسبت به افزایش نرخ بهره در مقابل تورم محتاطانه عمل کند. همچنین جنگ روسیه باعث کاهش مقدار یورو‌ و جایگزینی دلار در سبد ارزهای ذخیره جهانی شده است و به همین دلیل برخی تحلیلگران پیش بینی می کنند که نرخ برابری یورو به دلار به محدوده یک به یک خواهد رسید.

در واقع شرایط بد برای اقتصاد اروپا و کاهش ارزش یوان چین باعث عملکرد بهتر شاخص دلار در بازار جهانی شده است زیرا در این شرایط بد، معاملات با دلار افزایش یافته و تقاضای دلار در سبد ذخیره ارزهای جهانی افزایش یافته است به همین دلیل با فرض ادامه سیاست های انقباضی فدرال رزرو آمریکا برای کنترل تورم، انتظار افزایش شاخص دلار به محدوده های بالاتر وجود دارد. لی هاردمن تحلیلگر ارز در بانک MUFG میگوید دلار پس از یک رشد قوی عقب نشینی کرد و بیشتر در حال تثبیت در این محدوده است.