به گزارش اکوایران؛ براساس گزارش پایش امنیت سرمایه‌گذاری در سال 1400 می توان از نماگر «عملکرد دولت» و مولفه «اعمال نفوذ و تبانی در معاملات ادارات» به عنوان بدترین نماگر و مولفه ارزیابی شده‌ یاد کرد. در کنار این دو مولفه همانند سالهای گذشته مجددا مولفه «عمل مسئولان ملی به وعده‌های داده شده» و مؤلفه «عمل مسئولان استانی و محلی به وعده‌های اقتصادی داده شده» جزء نامناسبترین و بدترین ارزیابی‌ها در میان همه مؤلفه‌ها در رتبه‌های دوم و سوم  قرار دارند.

  پایش امنیت سرمایه‌گذاری در سال 1400 همانند سال 1399 از بین 9 حوزه فعالیت اقتصادی،‌حوزه معدن به جز نفت و گاز مناسب‌ترین ارزیابی و حوزه ارتباطات و توزیع (حمل‌ونقل، انبارداری، عمده‌فروشی و خرده‌فروشی) نامناسب‌ترین ارزیابی را از وضعیت امنیت سرمایه‌گذاری به خود اختصاص داده اند.

امنیت

رتبه‌بندی استان‌ها

به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در سال 1400 به ترتیب چهار استان تهران، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان و ایلام نامناسب‌ترین وضعیت را در میان استان ها به خود اختصاص داده اند و در سال 1399 به ترتیب سه استان تهران، کهگیلویه و بویر احمد و البرز، در سال 1398 به ترتیب سه استان تهران، گیلان و کهگیلویه و بویراحمد و برای سال 1397 سه استان تهران، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری به ترتیب نامناسب ترین ارزیابی را در شاخص امنیت سرمایه گذاری به دست آورده بودند .

درعین حال برای سال 1400 سه استان خراسان جنوبی، سمنان و گلستان مناسب ترین وضعیت را به دست آورده اند درحالی که در سال 1399 به ترتیب سه استان خراسان جنوبی ، یزد و گلستان ، در سال 1398 سه استان یزد، خراسان جنوبی و قم و برای سال 1397 سه استان خراسان جنوبی، قم و سیستان و بلوچستان به ترتیب مناسب ترین وضعیت را در شاخص امنیت سرمایه گذاری کسب کرده بودند

امنیت 2