به گزارش اکوایران؛ طی هفته‌های اخیر و با افزایش قیمت گوشت در بازار طرح عرضه گوشت گرم با نرخ دولتی در دستور کار قرار گرفت، طرحی که با تاخیر نزدیک به دو هفته‌ای و رسیدن قیمت گوشت گوسفندی به مرز 400 هزار تومان از ششم بهمن استارت خورد. با آغاز عرضه گوشت دولتی در میادین تره و بار و غرفه‌های در نظر گرفته شده در ابتدا این تصور به وجود آمد که با افزایش عرضه شاهد کاهش قیمت گوشت در بازار آزاد خواهیم بود، اما روز گذشته و با اعلام قیمت گوشت‌های دولتی از سوی مقدسی زاده مدیر بهره برداری میادین میوه و تره بار تهران این امید کمرنگ شد. براساس اعلام  مدیر بهره برداری میادین میوه و تره بار تهران اعلام کرد هر کیلوگرم گوشت ران گوساله با نرخ ۲۴۴ هزار تومان، گوشت سردست گوساله ۲۳۹ هزار تومان و ران گوسفندی را ۲۸۳ هزار تومان در بازار عرضه خواهد شد که با این شرایط وعده کاهش 100 تا 150 هزار تومانی قیمت گوشت گرم در بازار با اما و اگر همراه خواهد بود.     

با وجود شبهاتی که در خصوص وعده داده شده وجود دارد، سیدمحمد آقامیری معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور وعده داد با واردات گوشت به کشور، طی هفته آینده قیمت گوشت به شدت کاهش پیدا خواهد کرد و این کاهش به ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومانی خواهد رسید.

 به گزارش سازمان دامپزشکی کشور، به گفته معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور با توجه به تلاطم قیمت گوشت در بازار، طی هفته آتی به مقدار کافی گوشت و دام زنده از مرزها به کشور وارد خواهد شد و قیمت کنونی گوشت به شدت کاهش پیدا خواهد کرد، لذا به دامدارانی که دام خود را به منظور افزایش قیمت و فروختن با سود بالاتر نگه داشته‌اند توصیه می‌کنیم هر چه سریع‌تر دام خود را به بازار عرضه کنند تا با کاهش قیمت گوشت دچار ضرر و زیان مالی نشوند چرا که وزارت جهاد کشاورزی پاسخگوی ضرر و زیان آن‌ها نخواهد بود.

وی درباره صادارت دام و واردات آن بیان کرد: در حال حاضر صادراتی گوشت قرمز از کشور صورت نگرفته و صادرات ممنوع است و تولید در بازار داخلی باید عرضه شود.