به گزارش اکوایران؛ گزارش شامخ مدیران صنعتی هم مانند شامخ کل اقتصاد ابتدای سال را با افت آغاز کرد و نمره زیر 50 دریافت کرد، اما این روند در اردیبهشت ماه جبران شد،‌ بطوریکه در این ماه شاهد رشد عدد شامخ بودیم. ارزیابی صورت گرفته از روند شاخص مدیران خرید نشان می دهد هر چند شامخ کل اقتصاد ابتدای سال را با عدد زیر 50 شروع کرد که نشان از وضعیت رکودی در اقتصاد است، ‌اما در بهمن‌ماه این روند جبران شد و شاخص کل اقتصاد به بالای 50 رسید و از رکود و انقباض خارج شد. گزارش شاخص مدیران خرید از سوی مدیران خرید بنگاه‌های بزرگ اقتصادی توسط اتاق بازرگانی ایران براساس پنج شاخص کلی و هفت شاخص فرعی به دست می آید. 

براساس داده‌های اعلام شده عدد شامخ در اردیبهشت ماه به 63.21 رسید که بالاترین رقم در 11 ماه گذشته بوده است. اما در فروردین ما شاهد کمترین عدد در سال 1401 بودیم، بطوریکه برای این ماه عدد 37.02 ثبت شد که نشان از رکود در بنگا‌ه‌های صنعتی داشت.

براساس گزارش شامخ در سال 1401 تنها 3 ماه عدد شامخ کمتر از 50 بوده و در سایر ماه‌ها این عدد بالای 50 بوده که با این شرایط می توان گفت‌،‌ بخش صنعت در ماه‌های کمتری در رکود قرار داشت.

شامخ صنعت یکساله