به گزارش اکوایران معاملات شمش فولاد در رینگ صنعتی بورس کالای ایران مجدد رنگی از رونق را به خود دید. در هفته جاری رینگ صنعتی بورس کالای ایران میزبان عرضه بالغ بر 134 هزار تن شمش فولاد با قیمت پایه‌ای در بازه 12 هزار تومان تا 12 هزار و 740 تومان به ازای هر کیلوگرم بود. بازه تعیین شده برای عرضه شمش فولاد در این هفته نسبت به قیمت پایه در هفته قبل کاهش داشت. تضعیف نرخ ارز نیمایی ظرف هفته‌های اخیر مهم‌ترین دلیل افت نرخ قیمت پایه شمش فولاد در عرضه روز سه‌شنبه بیست و هشتم دی ماه بود.

در حالی که افت نرخ ارز نیمایی در بازار داخل از تضعیف قیمت پایه شمش فولاد در رینگ صنعتی بورس کالای ایران حمایت می‌کند، قیمت شمش فولاد صادراتی ایران فوب خلیج فارس رو به افزایش گذاشته است. این رشد نرخ در هفته جاری بسیار اندک و برابر 0.18 درصد بود؛ اما در این بازه زمانی نرخ ارز نیمایی کاهشی بیشتر داشت و به این ترتیب بهای عرضه شمش فولاد در رینگ صنعتی بورس کالای ایران در هفته جاری نسبت به هفته قبل عقب‌نشینی داشت.

برخلاف هفته قبل که متقاضیان از خرید شمش فولاد در رینگ صنعتی بورس کالا استقبال نکردند؛ عرضه شمش فولاد با استقبال نسبتا خوب از سوی متقاضیان روبرو شد و در نهایت بالغ بر 94 هزار تن شمش فولاد در این بازار مورد معامله قرار گرفت.

اگرچه همچنان بازار آهن و فولاد کشور با رکود سنگین مصرفی روبرو است، اما احتمال رشد قیمت با توجه به افزایش نرخ مواد اولیه زنجیره فولاد بر تمایل خریداران برای خرید اضافه کرد. به این ترتیب در عرضه روز سه‌شنبه بالغ بر 70 درصد محصول عرضه شده مورد معامله قرار گرفت. با این وجود استقبال متقاضیان از عرضه شمش فولاد به رقابت قیمتی منجر نشد و اغلب معاملات در قیمت پایه انجام شد. میانگین نرخ فروش شمش فولاد در رینگ هفته جاری برابر 12 هزار و 370 تومان به ازای هر کیلوگرم بود.