به گزارش اکوایران، روند افزایشی بهای زغال سنگ حرارتی در چین ظرف روزهای اخیر متوقف و این محصول وارد مسیر افت نرخ شد. ظرف روزهای ابتدایی سال جاری میلادی نرخ زغال‌سنگ حرارتی با توجه به محدودیت عرضه از سوی اندونزی، افزایش تقاضای داخلی چین با توجه به قرارگیری در آستانه تعطیلات سال نوی چینی و سیگنال مثبت رشد نرخ گاز طبیعی در اروپا افزایشی شده بود.

افزایش موجودی از کنترل نرخ حمایت می‌کند

کنترل نرخ زغال سنگ حرارتی در چین با توجه به تاثیر آن بر هزینه تولید صنایع از اهمیت بالایی برخوردار است. کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین در بیانیه‌ای آنلاین که هفته گذشته منتشر کرد عنوان کرد که میزان تولید و ذخیره روزانه زغال‌سنگ در چین کافی است؛ با این وجود نرخ این محصول در بازارهای داخلی چین رو به افزایش گذاشته و این موضوع بر نظم بازار و امنیت تامین انرژی در این کشور تاثیر منفی داشته است.  طبق این گزارش، میزان ذخیره‌سازی زغال‌سنگ در چین ظرف روزهای اخیر نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 52 میلیون تن افزایش داشته است.

کنترل نرخ زغال‌سنگ، سیگنالی کاهشی برای فلزات صنعتی

در چنین شرایطی انتظار می‌رود که بهای این محصول در بازار داخلی چین افزایشی نباشد. این کمیسیون از عزم دولت چین برای تنظیم قیمت‌ زغال سنگ و مبارزه با افزایش غیرقانونی قیمت خبر داد که این خبر زمینه عقبگرد قیمت زغال سنگ حرارتی در چین را فراهم می‌کند.

با توجه به سهم انرژی در تولید فلزات پایه و محصولات صنعتی انتظار میرود که موفقیت مجدد دولت پکن برای کاهش نرخ انرژی با محوریت کنترل نرخ زغال سنگ‌ حرارتی بتواند از عقبگرد قیمتی در بخش فلزات پایه و محصولات صنعتی هم حمایت کند.