به گزارش اکوایران، موجودی مس در انبارهای بورس‌های جهانی به کمترین میزان تاریخی خود رسیده است و این موضوع به شکل بنیادی پتانسیل حمایت قیمتی از فلز سرخ را دارد. میزان موجودی مس در بورس فلزات لندن در تاریخ 14 فوریه به 72 هزار و 225 تن رسیده است که این رقم کمترین رکورد مس قابل تحویل از این بازار است. البته کاهش موجودی مس تنها مربوط به بورس فلزات لندن نمی‌شود و موجودی مس در انبارهای بورس شانگهای و  بورس کالای شیکاگو نیز کاهشی است.

به گزارش رویترز موجودی مس در انبار سه بورس فلزات لندن، بورس شانگهای و بورس کالای شیکاگو در پایان ژانویه 2022 به 200 هزار و 402 تن محصول رسیده که این رقم نسبت به موجودی این محصول در انبارهای این بازارها در سال قبل کاهشی 73 هزار تنی داشته است. این چهارمین سال متوالی است که موجودی مس در انبارهای بورسی در مسیر کاهش حجم قدم برمی‌دارد و این موضوع سیگنالی مهم و موثر در جهت رشد قیمتی فلز سرخ تلقی می‌شود.

با این وجود مس ظرف روزهای ابتدایی ماه فوریه بی‌توجه به کاهش محسوس موجودی قابل تحویل، در محدوده 9 هزار و 600 تا 10 هزار دلار به ازای هر تن نوسان نرخ داشته است که این ارقام با رکورد قیمتی مس یعنی 10 هزار و 720 دلار به ازای هر تن که در ماه مه سال 2021 به ثبت رسید فاصله زیادی دارد.

کاهش شتاب رشد اقتصادی چین باعث شده تا برآورد تقاضا برای فلز سرخ کاهشی باشد و این موضوع از عدم رشد قیمتی این فلز ظرف هفته‌های اخیر حمایت کرده است. با این وجود استمرار کاهش موجودی ظرف روزهای اخیر به میزانی جدی شده که حتی گاوهای بازار مس نیز احتمال رشد قیمت را در این بازار در نظر گرفته‌ و در معاملات خود جانب احتیاط را در نظر می‌گیرند.