به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز – شنبه 30 بهمن- به روند بازار سهام در روزهای گذشته نگاه می‌کنیم. روز چهارشنبه شاخص کل بورس 912 واحد پائین آمد و شاخص هم‌وزن افت 219 واحدی داشت و شاخص کل فرابورس کاهش 2 واحدی را پشت سر گذاشت. 

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 172 نماد رشد قیمت و 298 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 34 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 59 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

سهم‌های صعودی

روز چهارشنبه در بورس شرکت سیمرغ (سیمرغ)، شرکت الکتریک خودرو شرق (خشرق) و پست بانک ایران (وپست) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سرمایه گذاری آوا نوین (وآوا)، شرکت کلر پارس (کلر) و شرکت داروسازی سبحان انکولوژی (دسانکو) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

سهم‌های نزولی 

در بورس شرکت معادن منگنز ایران (کمنگنز)، شرکت نوش مازندران (غنوش)، و شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت (ونفت) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت کشت و دام قیام اصفهان (زقیام) ، شرکت کشت و صنعت دشت خرم دره (زدشت) و شرکت معدنی کیمیای زنجان گستران (کیمیا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز چهارشنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌شنبه است. در پایان معاملات روز چهارشنبه بازار با مازاد عرضه‌ی‌ 9 میلیارد تومانی بسته شد.

در پایان معاملات چهارشنبه 22 نماد صف فروش داشتند و تعداد نمادهای صف خرید 40 نماد بود. همچنین در این روز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز دو‌شنبه 9 درصد افزایش یافت و 73 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری قبل 64 درصد رشد کرد و در رقم 64 میلیارد تومان ایستاد. 

بورس

سهم‌های پُرتقاضا

روز چهارشنبه نماد فولای (شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد) با صف‌ خرید 13 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از فولای، نمادهای سیمرغ (شرکت سیمرغ) و بکاب (شرکت صنایع جوشکاب یزد) بیشترین صف خرید را داشتند. 

 سهم‌های صف فروش

در این روز بیشترین صف فروش نیز به غدشت (شرکت دشت مرغاب)  تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 19 میلیارد تومانی داشت. پس از غدشت، نمادهای وسخوز (شرکت سرمایه گذاری استان خوزستان) و وسرضوی (شرکت سرمایه گذاری استان خراسان رضوی) بیشترین صف فروش داشتند.

بورس

پیش بینی بورس امروز

در 4 روز کاری هفته گذشته شاخص در 3 روز نزول کرد و تنها یک روز صعودی را پشت سر گذاشت. با این حا دامنه نوسان شاخص کوتاه بود و در پایان هفته شاخص نسبت به هفته پیش تنها هزار و 748 واحد پائین‌تر ایستاد. روز چهارشنبه شاخص نزول اندک 912 واحدی داشت اما میزان خروج پول حقیقی افزایش یافت و نسبت به روز دوشنبه بیش از 2 برابر رشد کرد. فملی باز هم بیشترین خروج پول حقیقی را داشت و اتکای، فزر، شتران، شبندر، سمگا، فولاد، خودرو، واحیا و شپنا بیشترین خروج نقدینگی حقیقی را داشتند.

بدین ترتیب روند خروج پول حقیقی برای سیزدهمین روز پی در پی ادامه داشت و در مجموع 13 روز اخیر 4 هزار و 835 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است.

در آخرین روز کاری هفته، پالایشی‌ها قرمزترین گروه بازار سهام بودند و قیمت سهام اغلب نمادهای گروه «فراورده‌های نفتی، کک و سخت هسته‌ای» کاهش یافت. نمادهای شتران، خودرو، شپنا و شبندر بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند و پس از آن‌ها نمادهای وتجارت، تاپیکو، وبملت و خساپا دیگر نمادهای کاهنده شاخص کل بورس تهران بودند.

روز چهارشنبه پس از 5 روز بازار با مازاد عرضه بسته شددر پایان معاملات چهارشنبه 22 نماد صف فروش داشتند و ارزش صف‌های فروش با رشد 9 درصدی به 73 میلیارد تومان افزایش یافت. با این وصف روندهای درونی بازار نشان از وضعیت نزولی آن دارد و با توجه به وجود مازاد عرضه در پایان معاملات چهارشنبه، به نظر می‌رسد روز شنبه نیز این روند ادامه یابد.  

با این حال تحلیل‌گران تکنیکی معتقدند سطح یک میلیون و 280 هزار واحد سطح حمایت شاخص است و نوسانات اندک شاخص نشان از عملکرد این سطح حمایت دارد. بنابراین این دسته از تکنیکالیست‌ها معتقدند شاخص نزول چندانی نخواهد داشت و حوالی این سطح به نوسان ادامه می‌دهد.

بورس