به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –چهار‌شنبه 18 اسفند- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 6 هزار و 263 واحد نزول کرد و به رقم یک میلیون و 336 هزار و 642 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز هزار و 168 واحد پائین آمد و در رقم 340 هزار و 343 واحد ایستاد. اما شاخص کل فرابورس 47 واحد رشد کرد و به رقم 18 هزار و 145 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 258 نماد رشد قیمت و 394 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 39 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 60 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت‌ صنعتی بهشهر (غبشهر)، شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران (خاهن) و شرکت فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌ صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز (شکام)، شرکت افرا نت (افرانت) و شرکت صنعتی بهپاک (بهپاک) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای سصفها (شرکت سیمان اصفهان)، وتوس (شرکت توسعه شهری توس گستر) و چکاوه (شرکت صنایع کاغذسازی کاوه) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت بیمه تعاون (وتعاون)، شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا (حسینا) و شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی (غپآذر) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز سه‌شنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌چهار‌شنبه است. در پایان معاملات روز سه‌شنبه بازار با مازاد تقاضا‌ی 97 میلیارد تومانی بسته شد.

ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز دوشنبه 35 درصد کاهش یافت و 45 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 26 درصد افت کرد و در رقم 142 میلیارد تومان ایستاد. 

پیش بینی بورس

بیشترین تقاضاها

روز سه‌شنبه نماد غبشهر (شرکت صنعتی بهشهر) با صف‌ خرید 37 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از غبشهر، نمادهای غمارگ (شرکت مارگارین) و کاما (شرکت باما) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین عرضه‌ها

روز گذشته بیشترین صف فروش نیز به نماد غدشت (شرکت دشت مرغاب) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 16 میلیارد تومانی داشت. پس از غدشت، نمادهای سدبیر (شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان) و زشگزا (شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد) بیشترین صف فروش داشتند.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که دیروز شاخص‌ کل بورس تهران پس از سه روز نزول کرد. در حالی که شاخص بورس در سه روز ابتدایی هفته بیش از 61 هزار واحد صعود کرده بود و شاهد ورود پول حقیقی در سه روز متوالی بودیم. اما روز سه‌شنبه شاخص نزول کرد و  315 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. تعداد نمادهای قرمزپوش بیشتر از سبزها بود و شاخص هم وزن نیز بیش از هزار واحد ریزش کرد. 

دیروز اغلب نمادهای بانکی، پالایشی و دارویی افت قیمت داشتند و نمادهای فولاد، شستا، وبملت، خودرو، فارس، وتجارت، وبصادر، شبندر، حکشتی، خبهمن، خساپا، شپنا و شبریز بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند. 

بدین ترتیب روند صعودی بازار دچار توقف شد. برخی تحلیل‌گران که به روندهای درونی بازار توجه دارند معتقدند شاخص پس از سه روز صعود قدرتمند به تعدیل و اصلاح نیاز داشته است. تکنیکالیست‌ها هم محدوده نیمه کانال 1.3 میلیونی را سطح مقاومت داینامیک شاخص می‌دانند. 

برخی نیز نزول بازار را متأثر از سیگنال‌های متضاد از مذاکرات وین می‌دانند. علاوه بر آن حذف دلار 4 هزار و 200 تومانی نیز با اما و اگر و شرط و شروط همراه شد. در این میان اظهارنظرهای غیر کارشناسی دولتی‌ها بر نااطمینانی‌های اقتصاد ایران افزوده است. افزایش نااطمینانی‌ها در میان مدت موجب تشدید خروج سرمایه از بازار سهام و نزول قیمت‌ها خواهد شد.

پیش بینی بورس