به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز – شنبه 21 اسفند- به روند بازار سهام در روزهای گذشته نگاه می‌کنیم. روز چهارشنبه شاخص کل بورس 11 هزار و 779 واحد بالا آمد و شاخص هم‌وزن رشد 2 هزار و 353 واحدی داشت و شاخص کل فرابورس افزایش 124 واحدی را پشت سر گذاشت. 

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 373 نماد رشد قیمت و 274 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 58 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 41 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

سهم‌های صعودی

روز چهارشنبه در بورس شرکت خوراک دام پارس (غدام)، شرکت تأمین ماسه ریخته گری (کماسه) و شرکت صنعتی بهشهر (غبشهر) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت (زکشت) و شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان (فتوسا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

سهم‌های نزولی 

در بورس شرکت تأمین سرمایه نوین (تنوین)، شرکت خدمات انفورماتیک (رانفور)، و شرکت حمل و نقل توکا (حتوکا) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت کی بی سی (کی.بی.سی) ، شرکت کلر پارس (کلر) و شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس (ثپردیس) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز چهارشنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌شنبه است. در پایان معاملات روز چهارشنبه بازار با مازاد تقاضا‌ی‌ 132 میلیارد تومانی بسته شد.

در پایان معاملات چهارشنبه 3 نماد صف فروش داشتند و تعداد نمادهای صف خرید 52 نماد بود. همچنین در این روز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز سه‌شنبه 68 درصد کاهش یافت و 14.5 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 3.5 درصد رشد کرد و در رقم 147 میلیارد تومان ایستاد.

پیش بینی بورس

سهم‌های پُرتقاضا

روز چهارشنبه نماد غبشهر (شرکت صنعتی بهشهر) با صف‌ خرید 30 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از غبشهر، نمادهای زاگرس (شرکت پتروشیمی زاگرس) و غمارگ (شرکت مارگارین) بیشترین صف خرید را داشتند. 

 سهم‌های صف فروش

در این روز بیشترین صف فروش نیز به نماد غدشت (شرکت دشت مرغاب) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 14 میلیارد تومانی داشت. پس از غدشت، نمادهای حسیر (شرکت ریل سیر کوثر) و بشهاب (شرکت لامپ پارس شهاب) بیشترین صف فروش داشتند.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

در هفته گذشته شاخص در 4 روز شنبه، یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه صعود کرد و بیش از 67 هزار واحد نسبت به هفته پیشین بالا آمد. 

بدین ترتیب شاخص به نیمه کانال 1.3 میلیونی رسید. برخلاف هفته‌های گذشته، این هفته دامنه نوسان شاخص بلند بود و متأثر از رشد قیمت‌های جهانی صعود کرد. روز چهارشنبه شاخص رشد 11 هزار و 779 واحدی داشت و میزان خروج پول حقیقی کاهش یافت و به 31 میلیارد تومان رسید. 

در آخرین روز کاری هفته، کچاد، شتران، شپنا، پارسان، شبندر، شپدیس، خودرو، وبملت، تاپیکو، فولاد، شیراز، فخوز و خساپا بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل داشتند.  همچنین برای هشتمین روز متوالی بازار با مازاد تقاضا بسته شد و در پایان معاملات چهارشنبه 52 نماد صف خرید داشتند. ارزش معاملات خرد نیز رشد 9 درصدی داشت و به 4 هزار و 452 میلیارد تومان رسید.

روز چهارشنبه و با بازگشت مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران به وین، بار دیگر توجه بازار به روند مذاکرات و اخبار و حواشی آن جلب شد. اما روز جمعه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که مذاکرات به توق نیازمند است. بنابراین با توجه به کارشکنی‌های روسیه و این اظهار نظر جوزپ بورل، به نظر می‌رسد احیای برجام به سال آینده شمسی موکول شود.  

در روزهای پیش رو با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات نوروز به نظر می‌رسد تمایل به نقد کردن دارائی‌ها افزایش یابد و بخشی از سهامداران در سمت فروش فعال‌تر شوند. از سوی دیگر رشد قیمت نفت موجب رشد قیمت نمادهای پالایشی شده و پیش بینی می‌شود پتروشیمی‌ها نیز رشد قیمت پیدا کنند و عاملی در جهت صعود شاخص باشند.  

پیش بینی بورس