به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز – شنبه 27 فروردین- به روند بازار سهام در روزهای گذشته نگاه می‌کنیم. روز چهارشنبه شاخص کل بورس پس از سقوط سنگین روز سه‌شنبه، توانست رشد 8 هزار واحدی را  پشت سر بگذارد. شاخص هم‌وزن 2 هزار و 676 واحد بالا آمد و شاخص کل فرابورس افزایش 109 واحدی را پشت سر گذاشت. 

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 300 نماد رشد قیمت و 169 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 64 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 35 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

سهم‌های صعودی

روز چهارشنبه در بورس شرکت لیزینگ صنعت و معدن (ولصنم)، شرکت سایپا آذین (خاذین) و شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان (لوتوس) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت دامداری تلیسه نمونه (تلیسه)، شرکت معدنی کیمیای زنجان گستران (کیمیا) و شرکت زرین معدن آسیا (فزرین) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

سهم‌های نزولی 

در بورس شرکت سیمان خزر (سخزر)، شرکت سیمان ایلام (سیلام)، و شرکت بیمه پارسیان (پارسیان) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، شرکت قند چهارمحال (قچار) و شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک (گدنا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز چهارشنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌شنبه است. در پایان معاملات روز چهارشنبه بازار با مازاد تقاضا‌ی‌ 300 میلیارد تومانی بسته شد.

در پایان معاملات چهارشنبه 3 نماد صف فروش داشتند و تعداد نمادهای صف خرید 65 نماد بود. همچنین در این روز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل 99 درصد کاهش یافت و 2.5 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 119 درصد رشد کرد و در رقم 303 میلیارد تومان ایستاد. 

پیش بینی بورس

سهم‌های پُرتقاضا

روز چهارشنبه نماد ورنا (شرکت سرمایه گذاری رنا) با صف‌ خرید 89 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از ورنا، نمادهای وساپا (شرکت سرمایه گذاری سایپا) و شتران (شرکت پالایش نفت تهران) بیشترین صف خرید را داشتند. 

 سهم‌های صف فروش

در پایان معاملات چهارشنبه اغلب صف‌های فروش جمع آوری شد و تنها 3 نماد صف فروش داشتند. بیشترین صف فروش به نماد غشصفا (شرکت سیمان غرب) تعلق داشت و پس از آن سخزر و سیلام در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. 

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

در هفته گذشته شاخص روند پرنوسانی داشت. روز شنبه نزول کرد و پس از آن در دو روز یکشنبه و دوشنبه صعود کرد اما روز سه‌شنبه و در واکنش به بخشنامه وزارت صمت مبنی بر اخذ عوارض پلکانی از صادرات، شاخص سقوط 33 هزار واحدی را پشت سر گذاشت.

اما در آخرین روز کاری هفته تعداد نمادهای سبزپوش بیشتر شد و شاخص 8 هزار واحد رشد کرد. شاخص هم وزن نیز صعود کرد و فولاد، شبندر، فملی، شتران، فارس، شبریز، ومعادن، همراه، نوری، شستا، خبهمن، وامید و شپدیس از بزرگان سبزپوش بورس بودند که بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل داشتند.  

روند خروج پول حقیقی نیز در روز چهارشنبه متوقف شد و پس از آن 2 روز سرمایه حقیقی به بازار وارد شد. روز چهارشنبه میزان ورود پول حقیقی به 50 میلیارد تومان رسید. 

ورود پول حقیقی و تقاضای خوب بازار در معاملات چهارشنبه و خصوصا در یک ساعت پایانی سویه‌ی مثبت بازار بود که امیدواری زیادی در میان فعالان بازار ایجاد کرده است. چرا که پس از سقوط سنگین روز سه‌شنبه، وجود چنین تقاضایی در معاملات چهارشنبه پیش بینی نمی‌شد. به ویژه که حجم معاملات بازار قابل توجه بود. بنابراین در شرایطی که ریسک‌های بازار افزایش یافته، امید به رشد بازار وجود دارد. 

معاملات چهارشنبه با مازاد تقاضا بسته شد و ارزش صف‌های خرید در پایان معاملات –نسبت به پایان روز سه‌شنبه- رشد 119 درصدی داشت و به 303 میلیارد تومان بالغ شد. با این وصف روندهای درونی بازار حاکی از تمایل به صعود در بازار سهام است. تحلیل‌گران تکنیکی نیز معتقدند شاخص پس از تعدیل روز سه‌شنبه می‌تواند دست کم تا نزدیکی سطح مقاومت یک میلیون و 477 هزار واحدی رشد کند.   

بورس