به گزارش اکوایران، بهای هر تن سنگ‌آهن وارداتی به شمال چین در روز جمعه کانال 140 دلاری را از دست داد و با کاهش 4.2 درصدی ارزش تا نرخ 138 دلار و 48 سنت عقب‌نشینی قیمتی داشت. این قیمت کمترین نرخ معامله سنگ‌آهن پس از اواسط ماه مارس امسال بود. همچنین در روز پایانی هفته منتهی به روز ششم ماه مه بهای فروش هر تن سنگ‌آهن در بورس کالای دالیان نیز افتی 1.6 درصدی داشت، در عین حال بهای میلگرد فولادی و کلاف نورد گرم نیز در معاملات شانگهای کاهشی بود.

محدودیت‌های کرونایی عامل سقوط قیمتی سنگ‌آهن

سیاست کرونای صفر در چین و اعمال محدودیت‌های قرنطینه‌ای سختگیرانه در این کشور برای تحقق این هدف از مهم‌ترین دلایل عقبگرد قیمتی در بازارهای کالایی ظرف روزهای ابتدایی ماه مه تلقی می‌شود. البته این محدودیت‌های قرنطینه‌ای مانعی بزرگ در مسیر رشد اقتصادی چین نیز بوده و از همین‌رو مخالفانی دارد. با این وجود مسئولان دولتی چین همچنان به ادامه سیاست کرونا صفر در این کشور اصرار دارند.

این هفته دفتر سیاسی حزب کمونیست چین نیز حمایت خود از اجرای قرنطینه به‌منطور مهار ویروس کرونا در این کشور را تایید و بر اجرای آن تاکید کرد.

وی یینگ، تحلیلگر بازار آهن در China Industrial Futures گفت: جلسه روز پنج‌شنبه عمدتا حول محور کنترل همه‌گیری کرونا بود؛ این نشان می‌دهد که محدودیت‌های کرونایی در میان مدت باقی خواهند ماند؛ این در حالی است که این قرنطینه‌ها نگرانی‌های جدی در زمینه رشد اقتصادی چین به وجود آورده است.

در همین حال، بر اساس یادداشت Holly Futures، تقاضا برای مواد اولیه فولادسازی پس از تعطیلات روز کارگر در این کشور تنها اندکی افزایش یافت؛ به گفته این سازمان، قرنطینه‌های مرتبط با ویروس کرونا، حرکت محموله‌های سنگ آهن را کند کرده است، در حالی که تقاضای کلی بازار با عدم اطمینان زیادی از گسترش کووید در چین مواجه است.