به گزارش اکوایران آلومینیوم در بورس‌های کالایی دنیا مجدد وارد مسیر عقبگرد قیمتی شد؛ به نحوی که این فلز در معاملات آتی بورس آمریکا در روز دوشنبه سیزدهم ژوئن با نرخ 2 هزار و 619 دلار به ازای هر تن به فروش رفت که این رقم کمترین بهای فروش آن پس از دسامبر 2021 بود.

بازی کرونایی چین با آلومینیوم

کاهش قرنطینه کرونایی در شانگهای چین باعث شد تا جریان افزایش قیمت به بازار فلز نقره‌ای وارد شود به‌نحوی که بهای این فلز در معاملات بورس فلزات لندن و بورس آمریکا در هفته ابتدایی ماه ژوئن، رشد قیمت را تجربه کرد. اما اثرگذاری کاهش قرنطینه در چین بر بازار فلزات صنعتی دوام چندانی نداشت. ظرف روزهای اخیر اخباری مبنی بر افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در بیجینگ و شانگهای منتشر شده و احتمال از سرگیری قرنطینه سختگیرانه در این شهرها مطرح شده است. این اخبار با ایجاد تردید نسبت به تقاضا برای این فلز زمینه عقبگرد قیمتی فلز نقره‌ای را فراهم کرده است.

سیگنال کاهشی فدرال رزرو برای بازارهای کالایی

در روز جمعه دهم ژوئن، شاخص قیمت مصرف‌کننده در چین برای ماه مه برابر 8.6 درصد اعلام شد. این رقم بیشترین میزان شاخص قیمت مصرف‌کننده در این کشور ظرف 40 سال اخیر بود. با وجود اجرای سیاست‌های انقباضی از سوی فدرال رزرو اما تورم در آمریکا کنترل نشده است. این موضوع احتمال تشدید سیاست انقباضی را مطرح کرده است. احتمال تشدید سیاست انقباضی از سوی فدرال رزرو برای ماه جولای باعث شد تا سیگنالی کاهشی به بازارهای مالی و کالایی دنیا وارد شود. این احتمال از عقبگرد قیمتی آلومینیوم حمایت کرد.