به گزارش اکوایران ، روز چهارشنبه شاخص کل بورس در شروع معاملات کاهشی شد و تا پایان به نزول ادامه داد. در پایان معاملات شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و 564 هزار و 328 واحد رسید که نسبت به روز سه‌شنبه 9 هزار و 737 واحد پائین‌تر ایستاده است.

امروز شاخص کل هم‌وزن نیز افت کرد و در پایان معاملات 999 واحد نسبت به روز سه‌شنبه پائین آمد و در رقم 428 هزار و 931 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 132 واحد نزول کرد و به رقم 21 هزار و 349 واحد رسید. 

بورس

دو سمت صعودی و نزولی بازار سهام

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 230 نماد رشد قیمت داشتند و 386 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 37 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 63 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

خروج پول حقیقی

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 334 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. 

در معاملات روز چهارشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام وبملت (بانک ملت) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 43 میلیارد تومان بود. پس از وبملت، نمادهای تاصیکو (شرکت سرمایه گذاری صدر تأمین) و فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

لیدرهای بازار

امروز نمادهای «فملی»، «فولاد» و «شپنا» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «مبین»، «بفجر» و «وبملت» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «بپاس»، «آریا» و «زاگرس» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «دماوند»، «ودی» و «بمپنا» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس سآبیک صدرنشین است و شستا و شپنا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز ددانا، شگویا و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند. 

مازاد تقاضا در بورس

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل 91 درصد افزایش یافت و 21 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 26 درصد افت کرد و در رقم 80 میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد خزامیا (شرکت زامیاد) با صف‌ خرید 12 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از خزامیا، نمادهای خمحور (شرکت تولید محور خودرو) و افق (فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کورش) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد انرژی1 (نهادهای مالی بورس انرژی) تعلق داشت که ارزش آن 14 میلیارد تومان بود. پس از انرژی1، نمادهای غدام، زملارد، ولکار و سنیر بیشترین صف فروش داشتند. 

ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام 30 درصد افت کرد و به رقم 7 هزار و 206 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 2 هزار و یک میلیارد تومان بود که 28 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 29 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 503 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در هفته اخیر است. 

جدول معاملات

در معاملات امروز نماد وبملت (بانک ملت) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 119 میلیارد تومان بود. 

پس از وبملت، خزامیا بیشترین ارزش معاملات را داشت و نماد سآبیک رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن شپنا و شاراک در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز شستا با تعداد 452 میلیون 579 هزار و 76 سهم در صدر قرار گرفته است. وبملت در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خودرو تعلق داشت. دو نماد خساپا و کرمان در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند. 

بورس