به گزارش اکو ایران، سه شنبه 7 تیر 1401 اولین نشست خبری عرضه اولیه سهام شرکت فولاد شاهرود برگزار شد که با صحبت های مدیر عامل شرکت درباره ی این عرضه و شرایط مجتمع فولاد شاهرود همراه بود.

سید محمد میر حسنی مدیر عامل فولاد شاهرود درباره شروع فعالیت شرکت گفت: این مجموعه در ابتدا با سهامداری 10 شرکت فرعی در سال 1380 تاسیس شد و در سال 1386 خط تولید مجموعه راه اندازی شد. این کارخانه در خصوص تامین سرمایه و شمش خود برای کارخانه نورد مصمم شد با شرکت های بزرگ شراکت کرده  و با راه اندازی ذوب فولاد نیز شمش مورد نیاز را تامین کند.

از سال 92 با شرکت غدیر ایرانیان و پس از آن صنعتی معدنی چادرملو  برای راه اندازی این خط تولید مشارکت کردند. با ورود این دو شرکت فولاد شاهرود رونق بیشتری گرفت تا اینکه در بهمن 1400 فاز دوم فولاد سازی شرکت راه اندازی شد که درحال حاظر 200 هزار تن ذوب القایی و 200 هزار تن  تولید میلگرد داد.

ترکیب سهامداران شرکت فولاد شاهرود

آهن فولاد غدیر ایرانیان با 53.6 درصد سهام ، چادرملو با 34.6 درصد سهام و سایر سهامداران  که مدمی ساکن شاهرود هستند با حدود 10.6 در صد ، سهامداران عمده شرکت فولاد شاهرود هستند باقی سهام این مجموعه در اختیار شرکت های شمال شرق شاهرود، موسسه فرهنگی عمرانی شاهرود ، سیمان شاهرود و جام امید البرز است.

بورس

احداث کارخانه آهن اسفنجی و خط تولید مفتول فولادی در آینده نزدیک

اسدالله فرشاد، نماینده سهامداران عمده فولاد شاهرود تاثیر ورود فغدیر و چادرملو به جمع سهامداران فولاد شاهرود را امری تاثیر گذار در بحث توسعه این شرکت دانست و اضافه کرد که سهامداران فولاد شاهرود تصمیم به اجرای دو پروژه مهم در کنار کارخانه تولید نورد دارند. پروژه احداث کارخانه اهن اسفنجی با ظرفیت 200هزار تن در سال و پروژه دیگری تحت عنوان خط تولید انواع مفتول فولادی با ظرفیت 100 هزار تن درسال کنار کارخانه تولید نورد با منابع مالی سهامداران احداث شود.

این عرضه عمومی با سلب حق تقدم اجرا خواهد شد و از طریق صرف سهام شرکت منابع مالی را در خود شرکت نگه می دارد. فولاد شاهرود تا صد در صد سرمایه موجود فعلی ، افزایش سرمایه داده خواهد شد و پروژه های فعلی و پروژه های جدید اجرا خواهد شد.

ارزشگذاری شرکت فولاد شاهرود قبل از عرضه عمومی

مدیر مشاور سرمایه گذاری نوآوران امین به عنوان ارزش گذار شرکت فولاد شاهرود گفت: این شرکت در حالی به بازار سرمایه ورود می‌کند که نسبت به شرکت های صنعت فولاد ، شرکتی کوچک محسوب می‌شود در حالی که سهامداران عمده فرود از سرآمدان و بالا دستان صنعت فولاد هستند و اندازه این دو شرکت به گونه ای است که سهامداران عمده به راحتی میتوانند نیاز های فرود را تامین کنند.

بورس