به گزارش اکوایران ، روز چهارشنبه شاخص کل بورس در شروع معاملات کاهشی شد و تا پایان به نزول ادامه داد. در پایان معاملات شاخص کل بورس با ریزش 8 هزار و 475 واحدی به رقم یک میلیون و 502 هزار و 598 واحد رسید. 

امروز شاخص کل هم‌وزن نیز افت کرد و در پایان معاملات 2 هزار و 456 واحد نسبت به روز سه‌شنبه پائین آمد و در رقم 418 هزار و 519 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 84 واحد نزول کرد و به رقم 20 هزار و 136 واحد رسید. 

بورس

دو سمت صعودی و نزولی بازار سهام

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 205 نماد رشد قیمت داشتند و 425 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 32 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 68 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

خروج پول حقیقی

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای هفدهمین روز متوالی منفی شد و 162 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. 

در معاملات روز چهارشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 25 میلیارد تومان بود. پس از شپنا، نمادهای شستا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) و فولاد (شرکت فولاد مبارکه) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

لیدرهای بازار

امروز نمادهای «فملی»، «فارس» و «بفجر» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و نمادهای «فولاد»، «شبریز» و «دانا» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «غصینو» و «هرمز» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «شاوان»، «بساما» و «دماوند» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شپنا صدرنشین است و شستا و سآبیک در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز دی، ددانا و شاوان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  

مازاد عرضه در بورس

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل افزایش یافت و 120  میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 76 درصد افت کرد و در رقم 26 میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد لسرما (شرکت سرما آفرین) با صف‌ خرید 24 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از لسرما، نمادهای تکنو (شرکت تکنو تار) و ثاباد (شرکت توریستی و رفاهی آبادگران) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد انرژی1 (نهادهای مالی بورس انرژی) تعلق داشت که ارزش آن 29 میلیارد تومان بود. پس از انرژی1، نمادهای خزامیا، وساپا، ورنا و فمراد بیشترین صف فروش داشتند. 

ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 19 هزار و 180 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 14 هزار و 492 میلیارد تومان بود که 76 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 10 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 366 میلیارد تومان رسید. 

جدول معاملات

در معاملات امروز نماد شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 96 میلیارد تومان بود. 

پس از شپنا، فولاد بیشترین ارزش معاملات را داشت و نماد شاوان رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن فملی و شبندر در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز دی با تعداد 535 میلیون 927 هزار و 900 سهم در صدر قرار گرفته است. شستا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به دانا تعلق داشت. دو نماد خساپا و خودرو در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند. 

بورس