به گزارش اکوایران، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز سه‌شنبه می‌روند که روز گذشته شاخص کل بورس رشد کرد. برای پیش بینی بورس امروز –سه‌شنبه 8 شهریور- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. دیروز شاخص کل افزایش هزار و 49 واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن 2 هزارو 75 واحد رشد کرد. شاخص کل فرابورس نیز 8 واحد بالا آمد. 

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، 396 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 260 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 60 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 40 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

دیروز در بورس شرکت‌ پاکسان (شپاکسا)، شرکت‌ چرخشگر (خچرخش) و شرکت لیزینگ ایرانیان (وایران) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌ بهمن لیزینگ (ولبهمن)، شرکت پتروشیمی ارومیه (شاروم) و شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس (ثپردیس) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای فمراد (شرکت آلومراد)، سکرد (شرکت سیمان کردستان) و کپشیر (شرکت پشم شیشه ایران) در روز دوشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت کشتیرانی دریای خزر (حخزر)، شرکت فرانسوز یزد (کایزد) و شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان (غگلپا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

دیروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل کاهش یافت و 600 میلیارون تومان بود. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته افزایش یافت و در رقم 137 میلیارد تومان ایستاد. 

پیش بینی بورس

نماد ذوب (شرکت ذوب آهن اصفهان) با صف‌ خرید 23 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از ذوب، نمادهای بالبر (شرکت کابل البرز) و خنصیر (شرکت مهندسی نصیر ماشین) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد فمراد (شرکت آلومراد) تعلق داشت که ارزش آن 400 میلیون تومان بود. پس از فمراد، نماد سکرد صف فروش بازار را داشت. 

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز 

در معاملات روز دوشنبه پس از صعود در نیمه اول معاملات، در نیمه دوم شاخص نزول کرد اما شاخص هم وزن رشد کرد و تعداد نمادهای سبز بازار بیشتر از قرمزها شد. 

فولاد، فملی، فارس، نوری، کچاد، جم، مبین، تاپیکو، کگل و شبریز بزرگان قرمزپوش بودند و برای سومین روز متوالی پول حقیقی از بازار خارج شد. اما دیروز میزان آن نسبت به روز پیشین 207 میلیارد تومان کمتر شد.

روز دوشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به نمادهای شستا، خاور، سامان، بپاس، فارس، وپاسار، میدکو، کنور، وگردش و پترول تعلق داشت. گروه‌های بانکی، بیمه‌، معدنی‌ و خودرویی بیشترین خروج سرمایه حقیقی را داشتند. 

در مجموع روند بازار در معاملات دیروز صعودی بود اما بسیاری از بزرگان بازار قرمزپوش شدند و شاخص کل افول کرد. 

دیروز ارزش معاملات خرد افت 8 درصدی داشت و به 3 هزار و 127 میلیارد تومان رسید. به نظر می‌رسد معامله‌گران حقیقی خرد دو دسته هستند. یک گروه به نمادهای کوچک و متوسط توجه دارند و گروه دوم دست از معامله کشیده و در انتظار فرجام برجام هستند.

در بازار ارز نیز قیمت دلار در محدوده 29 هزار تومانی نوسان می‌کند. گویی که در بازار ارز نیز معامله گران در انتظار هستند. 

در روزهای اخیر گزارش فروش ماهانه بسیاری از شرکت‌ها نیز منتشر شده است که اکوایران به تناوب به بررسی آن‌ها پرداخته و به این سلسله گزارش‌ها ادامه خواهد داد. گزارش عملکرد شرکت‌ها یکی از عوامل اثرگذار بر روند روزهای اخیر بازار است و انتظار می‌رود قیمت سهام شرکت‌های با عملکرد بهتر با تقاضا و رشد قیمت مواجه شوند.

پیش بینی بورس