به گزارش اکوایران ، برای پیش بینی بورس امروز – شنبه 11 دی- به روند بازار سهام در روزهای گذشته نگاه می‌کنیم. روز چهارشنبه شاخص کل بورس 2 هزار و 553 واحد نزول کرد. اما شاخص هم‌وزن رشد 739 واحدی داشت و شاخص کل فرابورس افزایش 6 واحدی را پشت سر گذاشت.

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 216 نماد رشد قیمت و 267 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 43 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 53 درصد بازار افت قیمت داشتند.

سهم‌های صعودی

روز چهارشنبه در بورس شرکت قند پیرانشهر (قپیرا)، شرکت بیسکوئیت گرجی (غگرجی) و شرکت فراورده‌های تزریقی ایران (دفرا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت قند چهارمحال (قچار)، شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک (گدنا) و شرکت قاسم ایران (قاسم) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

سهم‌های نزولی

در بورس شرکت نورد و قطعات فولادی (فنورد)، شرکت پارس سرام (کسرام) و شرکت سیمرغ (سیمرغ) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت ریل پرداز نوآفرین (حآفرین)، شرکت کشت و صنعت شریف آباد (زشریف) و شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان (فتوسا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای  بورس  در انتهای معاملات روز چهارشنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌شنبه است. در پایان معاملات روز چهارشنبه بازار با مازاد عرضه‌ی یک میلیون تومانی بسته شد.

در پایان معاملات چهارشنبه 27 نماد صف فروش داشتند و تعداد نمادهای صف خرید 36 نماد بود. همچنین در این روز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز گذشته یک درصد افزایش یافت و 106 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 57 درصد افت کرد و در رقم 105 میلیارد تومان ایستاد. 

پیش بینی بورس

سهم‌های پُرتقاضا

روز چهارشنبه نماد فجام (شرکت جام دارو) با صف‌ خرید 25 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از فجام، نمادهای قهکمت (شرکت قند هکمتان) و قچار (شرکت قند چهارمحال) بیشترین صف خرید را داشتند. 

 سهم‌های صف فروش

در این روز بیشترین صف فروش نیز به سدبیر (شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 306 میلیارد تومانی داشت. پس از سدبیر، نمادهای وسخوز (شرکت سرمایه گذاری استان خوزستان) و شسینا (شرکت صنایع شیمیایی سینا) بیشترین صف فروش داشتند.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

در هفته اخیر شاخص کل بورس پس از آن که در روز دوشنبه به کانال 1.4 میلیونی رسید، در دو روز انتهایی نزول کرد و هفته را در محدوده یک میلیون و 397 هزار واحد به پایان برد. در پایان این هفته شاخص بیش از 38 هزار واحد بالا‌تر از هفته قبل ایستاد اما نزول اندک شاخص در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه زنگ هشداری برای سهامداران بود.

ناظران بازار معتقدند بازار در مقابل نزول مقاومت دارد اما با کمبود نقدینگی و خروج پول حقیقی مواجه است و به همین دلیل نتوانست روند صعودی را حفظ کند. روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه شاخص افت کرد. روز چهارشنبه با این که در دو ساعت ابتدایی معاملات روند بازار صعودی بود، برخلاف روزهای قبل نیمه دوم بازار نزولی بود.

در آخرین روز کاری هفته ارزش معاملات افزایش یافت و معاملات سهام با رونق نسبی همراه بود. ارزش معاملات خرد با رشد 17 درصدی به رقم 4 هزار و 70 میلیارد تومان رسید. در مجموع کل هفته ارزش معاملات خرد 20 هزار و 576 میلیارد تومان بود که به طور میانگین ارزش روزانه 4 هزار و 115 میلیاردی دارد. میانگین ارزش معاملات خرد نسبت به هفته پیشین رشد 29 درصدی داشته است.

اما افزایش ارزش معاملات با خروج پول حقیقی همراه بود. چهارشنبه پنجمین روز متوالی خروج نقدینگی از بازار بود و میزان آن در هفته اخیر نسبت به هفته پیشین افزایش یافته است. روز چهارشنبه ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی با رشد 238 درصدی –نسبت به روز سه‌شنبه- به 437 میلیارد تومان رسید. در مجموع کل هفته هزار و 441 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی 288 میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین رشد 88 درصدی داشته است. ناظران بازار با توجه به کمبود تقاضا در نیمه دوم معاملات روز چهارشنبه و تداوم خروج پول حقیقی معتقدند شاخص به سقف مقاومت رسیده است و بازار فعلا توان عبور از مرز یک میلیون و 400 هزار واحد را ندارد.

پیش بینی بورس