به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –چهار‌شنبه 15 دی- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 13 هزار و 263 واحد نزول کرد و به رقم یک میلیون و 362 هزار و 794 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 3 هزار و 263 واحد پائین آمد و در رقم 359 هزار و 982 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 163 واحد افت کرد و به رقم 18 هزار و 431 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 89 نماد رشد قیمت و 405 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 18 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 80 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت‌های تولید محور خودرو (خمحور)، شرکت قند لرستان (قلرست) و شرکت داروسازی زاگرس فارمد پارس (ددام) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌های توکا رنگ فولاد سپاهان (شتوکا)، صنایع چوب حزر کاسپین (چخزر) و مواد اولیه دارویی البرز بالک (دبالک) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای تکشا (شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی)، فنورد (شرکت نورد و قطعات فولادی) و غنوش (شرکت نوش مازندران) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت کشاورزی و دامپروری بینالود (زبینا)، کشت و صنعت دشت خرم دره (زدشت) و شرکت توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز سه‌شنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌چهار‌شنبه است. در پایان معاملات روز سه‌شنبه بازار با مازاد عرضه‌ی 136 میلیارد تومانی بسته شد.

ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز دوشنبه 5 درصد کاهش یافت و 178 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 59 درصد افت کرد و در رقم 42 میلیارد تومان ایستاد.

پیش بینی بورس

بیشترین تقاضاها

روز سه‌شنبه نماد زقیام (شرکت کشت و دام قیام اصفهان) با صف‌ خرید 8 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از زقیام، نمادهای خمحور (شرکت تولید محور خودرو) و قشهد (شرکت شهد) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین عرضه‌ها

روز گذشته بیشترین صف فروش نیز به غدشت (شرکت دشت مرغاب) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 30 میلیارد تومانی داشت. پس از غدشت، نمادهای امین (شرکت تأمین سرمایه امین)  و سدبیر (شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران فارس) بیشترین صف فروش داشتند.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که دیروز شاخص دومین ریزش بزرگ هفته را پشت سر گذاشت.

در هفته اخیر به استثنای روز یکشنبه که شاخص رشد اندک 223 واحدی داشت، در باقی روزها نزول کره است. روز سه‌شنبه شاخص بیش از 13 هزار واحد افت کرد. به علاوه اغلب نمادهای بازار قرمزپوش بودند و شاخص هم وزن 3 هزار و 263 واحد افت کرد.

دیروز ارزش سمت عرضه‌ی بازار از سمت تقاضا بیشتر بود و سرانه فروش هر کد معاملاتی حقیقی 14.4 میلیارد تومان بود و سرانه خرید هر معامله‌گر حقیقی 11 میلیارد تومان بود. در پایان معاملات 44 نماد صف فروش داشتند و ارزش صف‌های فروش 178 میلیارد تومان بود.

معاملات دیروز 2 نکته منفی مهم داشت. نمادهای بزرگ بازار افت قیمت داشتند و فولاد، کچاد، شپدیس، فارس، شبندر، خودرو، شتران، شپنا، پارسان، وبملت، نوری، تاپیکو، وتجارت، وغدیر، فخوز، خساپا، شیراز و فملی بزرگان قرمزپوش بازار بودند که بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل داشتند. دومین روند منفی بازار تداوم خروج نقدینگی حقیقی از بورس بود. روز سه‌شنبه برای نُهمین روز متوالی شاهد خروج پول حقیقی بودیم و ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار به 399 میلیارد تومان رسید.

با این وصف و با توجه به وجود مازاد عرضه و افزایش آن –نسبت به روز دوشنبه- و همچنین افت قیمت 80 درصد از نمادها می‌توان انتظار داشت شاخص امروز به نیمه کانال 1.3 میلیونی نزدیک شود. شاخص در فاصله 12 هزار واحدی نیمه کانال قرار دارد. تحلیل‌گران تکنیکی با توجه به روندهای گذشته شاخص کل، رقم یک میلیون و 340 هزار واحد را سطح حمایت شاخص می‌دانند و معتقدند شاخص از این سطح پائین‌تر نخواهد رفت. اما برخی دیگر از تحلیل‌گران تکنیکی معتقدند که با توجه به شکسته شدن سطح حمایت پیشین و افت شاخص از مرز یک میلیون و 375 هزار واحد، شاخص در مسیری قرار گرفته که از سطح حمایت بعدی نیز پائین‌تر خواهد رفت. 

پیش بینی بورس