به گزارش اکوایران و به نقل از بورس فلزات شانگهای (Shanghai Metals Market)  مجموع موجودی شمش سرب در انبارهای شانگهای، گوانگدونگ، ژجیانگ، جیانگ سو و تیانجین در هفته منتهی به 4 ژانویه کاهش داشت. از 24  دسامبر موجودی سرب در انبارهای داخلی چین رو به کاهش گذاشته است به نحوی که میزان موجودی انبارها در روز 4 ژانویه به 93 هزار و 300 تن رسید؛ این در حالی است که میزان موجودی انبارهای داخلی چین از سرب در روز  24 دسامبر  برابر 108 هزار و 700 تن بوده است.

تحلیلگران بورس فلزات شانگهای بر این باورند که فرآیند خرید شمش سرب اولیه از سوی صنایع تکمیلی این بخش تا زمان تعطیلات سال نوی چینی ادامه پیدا خواهد کرد و این موضوع از کاهش موجودی انبارهای سرب حمایت می‌کند. در این بازه زمانی تقاضا برای سرب ثانویه بسته به منطقه متفاوت خواهد بود اما در مجموع انتظار می‌رود که موجودی سرب در انبارها رو به کاهش بگذارد. این کاهش موجودی در عین رشد تقاضا می‌تواند از افزایش قیمت این محصول در بازارهای داخلی چین حمایت کند.

سرب

افزایش موجودی شمش روی

میزان موجودی فلز روی به گزارش بورس فلزات شانگهای تا روز چهارم ژانویه افزایشی بود؛ میزان موجودی روی در هفت بازار چین تا 4 ژانویه به 131 هزار تن رسید که این رقم 109 هزار تن نسبت به موجودی در 31 دسامبر افزایش داشت. تعطیلات سال نوی میلادی باعث شده تا از سویی ورود شمش روی و ذخیره آن در انبارها افزایش یابد و از سوی دیگر از میزان تقاضا برای شمش روی از سوی صنایع مصرف‌کننده کاسته شود. به این ترتیب به میزان ذخیره فلز روی در انبارهای داخلی چین افزوده شد. این افزایش موجودی فلز روی در انبارهای داخلی چین عاملی در جهت فشار قیمتی بر روی این فلز خواهد بود.

بهای فروش نقدی شمش روی در بورس شانگهای در روز چهارم ژانویه به 24 هزار و 15 یوآن رسید که این رقم نسبت به نرخ معامله آن در روز 31 دسامبر 130 یوآن کمتر بود.  

روی