به گزارش اکوایران، شرکت معدنکاری کانادایی آیوانهو ماینر برآورد کرد که میزان تولید معدنی مس این شرکت از معدن کاموآ-کاکولای واقع در کنگو ظرف سال 2022 به 340 هزار تن مس در سال برسد.

آیوانهو ماینز شرکت معدنی کانادایی است که ظرف سال‌های اخیر فعالیت اکتشاف و استخراج از معادن آفریقای جنوبی و به خصوص ذخایر معدنی در جمهوری کنگو را افزایش داده است. رابرت فریدلند، رئیس مشترک آیوانهو بر این باور است که جمهوری دموکراتیک کنگو پتانسیل پشت سر گذاشتن شیلی و تبدیل شدن به بزرگترین تولیدکننده مس در دنیا را دارد.

تولید از معدن کاموآ-کاکولای در سال گذشته آغاز شد و برآورد این شرکت حاکی از تولید 105 هزار و 884 تن کنسانتره مس ظرف سال 2021 در این معدن است. این میزان تولید مس در حالی در اولین سال بهره‌برداری از این شرکت محقق شد که پیش‌بینی‌های قبلی تولید 92 هزار و 500 تا 100 هزار تن کنسانتره مس را تخمین زده بودند.

01

در حال حاضر شرکت آیوانهو بر تکمیل فاز 2 واحد کنسانتره‌سازی این معدن متمرکز شده است و انتظار دارد با توجه به پیشرفت 80 درصدی این واحد، ساخت و به مرحله تولید رسیدن آن در سه ماهه دوم سال جاری میلادی تکمیل شود.

بازار در انتظار ذخیره جدید معدنی

ظرف سال‌های اخیر چالش شرکت‌های بهره‌بردار با مناطق بومی به‌خصوص در کشورهای آمریکای جنوبی و آفریقا باعث ایجاد اختلال در عرضه جهانی مس معدنی شده و از این منظر زمینه رشد قیمتی در این بازار را فراهم کرده است. در این شرایط بهره‌برداری از ذخیره جدید معدنی می‌تواند با احتمال تثبیت عرضه سیگنالی در جهت ثبات بیشتر این بازار باشد.

رابرت فریدلند میلیاردر معدنی بر این باور است که معدن مس-کبالت کاموآ-کاکولای تبدیل به دومین معدن بزرگ مس در دنیا می‌شود که بالاترین عیار مس در بخش اصلی میان ذخایر فعلی دنیا را خواهد داشت.