لغو جلسه به دلیل ملاحظات کرونایی بود؟

در حالی که دو روز پیش یکی از نمایندگان مجلس از برگزاری جلسه سران قوا با محوریت بورس در روز دو شنبه خبر داده بود، این جلسه برگزار نشد.

هنوز اعلام نشده که دلیل لغو این جلسه چه بوده است با این حال تنها گزاره ای که در چند روز اخیر در این خصوص شنیده شد، قول رئیس مجلس برای پیگیری مطالبات سهامداران بود.

قالیباف در این رابطه گفته بود از آنجا که بورس موضوع مهمی است، با اولویت در دستور اولین جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا است. این در حالی است که روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر این که در آستانه برگزاری جلسه دیروزسران سه قوه درباره بورس، پیشنهادات گروهی از مدیران و فعالان از طریق تماس تلفنی و پیام به دو نفر از نزدیکان سران قوا ارایه شده.

بر اساس شنیده ها مواردی چون تزریق نقدینگی، کاهش نرخ سود بانکی، ارایه مشوق ها مالیاتی به شرکت ها، بازگشت بخشی از درآمد ۵۲ هزار میلیارد تومانی سال گذشته دولت از بورس، تعیین تکلیف سهام عدالت و مشخص کردن قیمت تقریبی ارز و نرخ تسعیر ارز، استقلال بازار سرمایه و حضور رئیس سازمان بورس در هیات دولت، عمل به وعده سال گذشته تزریق منابعی از صندوق توسعه ملی، آزادسازی قیمت ها در بورس کالا و قیمت خودرو، فروش اوراق در بازار توسط دولت با هدف خرید سهام، و نیز اصلاح قانون تجارت در این لیست پیشنهادی قرار داشته است این درحالی است که دیروز تجمع اعتراضی سهامداران متضرر نیز در مقابل مجلس برگزار شد.

باید منتظر ماند و دید که این جلسه به دوشنبه بعدی موکول شده یا ملاحظات کرونایی که موجب تعطیلی مجلس شد، بر این جلسه هم سایه انداخته است.