به گزارش اکوایران؛ با پایان نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و پادشاهی عمان، طرفین در زمینه‌های مختلف اقتصادی و بازرگانی، امضای نقشه راه همکاری‌های اقتصادی و تجاری در حوزه‌های استاندارد، گمرکی، حمل و نقل، بانکی، بهداشت و درمان، ورزش و جوانان، آموزش و فرهنگ و همچنین توسعه گردشگری به توافقاتی دست یافتند.

بعد از دو سال وقفه هیات تجاری عمانی اویل دی ماه وارد ایران شد و یک ماه پس از این سفر هیات ایرانی به همراه وزیر صنعت، معدن و تجارت به عمان سفر کردند تا به این طریق زمینه ایجاد فرصت های جدید همکاری تجاری با حضور فعالان بخش خصوصی دو کشور فراهم شود.

در نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و پادشاهی عمان در زمینه‌های اقتصادی و تجاری، صنعتی و معدنی، بانکی، مناطق آزاد، کشاورزی و شیلات، حمل و نقل، نفت و گاز و پتروشیمی، آب و برق، گردشگری، ورزش و جوانان، فرهنگی، استاندارد، گمرکی، بهداشت و درمان، میان نمایندگان دستگاههای اجرایی دولتی دو کشور در قالب پنج کمیته تخصصی مذاکرات لازم انجام شد.

در این اجلاس، همچنین 10 سند همکاری میان دو کشور ایران و عمان مورد بررسی قرار گرفت، این اسناد در حوزه‌های مختلفی از جمله استاندارد، گمرکی، تجاری، حمل و نقل و ورزشی بودند و توافق شد تا مذاکرات مربوط به این اجلاس در آینده تداوم داشته باشد تا توافقات لازم به مرحله امضاء برسد.

همچنین نتیجه مذاکرات در نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و پادشاهی عمان در قالب یک صورتجلسه همکاری به امضای وزیر صمت کشورمان و وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه‌گذاری سلطنت عمان در مراسم اختتامیه به امضاء رسید.

در این صورتجلسه، طرفین در زمینه‌های مختلف اقتصادی و بازرگانی، امضای نقشه راه همکاری‌های اقتصادی و تجاری در حوزه‌های استاندارد، گمرکی، حمل و نقل، بانکی، بهداشت و درمان، ورزش و جوانان، آموزش و فرهنگ، و توسعه گردشگری به توافقاتی دست یافتند.