به گزارش اکوایران؛ خبر اعلام شده در حالی است که بهمن نقیبی معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی ضمن رد این خبر گفت: تا به امروز هیچگونه ممنوعیتی از طرف کویتی به طور رسمی به سازمان دامپزشکی کشور ابلاغ نشده است. نقیبی در پاسخ به این پرسش که آیا گزارشی در زمینه ابتلای مرغ‌های گوشتی به بیماری آنفلوانزای مرغی به‌دست شما رسیده است؟ گفت: وضعیت کشور از لحاظ بیماری آنفلوانزای بسیار عالیست و رخداد جدیدی در این زمینه گزارش نشده است.

اظهارات مطرح شده در حالی است که  علیرضا عنایتی دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس در نامه ای به وزارت جهاد کشاورزی و سازمان توسعه و تجارت اعلام کرد که کویت واردات انواع پرندگان و مشتقات آن را ممنوع کرده است.

در این نامه آمده است، براساس یادداشت واصله از سفارت کویت در تهران در خصوص نامه وزارت بازرگانی و صنعت کویت واردات انواع گوشت پرندگان و مشتقات آن، همچنین تخم مرغ و دیگر پرندگان به استثنای نمونه های که در دمای بیش از 70 درجه سانتیگراد مورد فرآوری قرار گرفته اند ممنوع خواهد بود.

از سوی دیگر رسانه های کویت به نقل از رییس کل گمرک کویت به نقل از رییس کل گمرک کویت از ممنوعیت موقت واردات انواع پرندگان زنده، تخم مرغ جوجه کشی و جوجه یک روزه تخم گذار و گوشتی از کشورهای «فرانسه»، «ایران»، «بلژیک»، «پاکستان» و «بلغارستان» خبر داد و دلیل این ممنوعیت را آنفلوانزای فوق حاد پرندگان H5 N1 در این کشور اعلام کرده اند.

photo_۲۰۲۲-۰۲-۱۴_۱۲-۴۶-۴۶