به گزارش اکوایران؛ حوزه معدن و صنایع معدنی، بخش مهمی در اقتصاد کشور به‌شمار می‌رود. این حوزه طی سال‌های اخیر ثابت کرده که می‌تواند جایگزین مناسبی برای درآمدهای نفتی کشور باشد. هرچند جایگزینی درآمدهای این بخش با درآمدهای نفتی نیازمند توجه ویژه سیاستگذاران به آن است. اما روند سرمایه گذاری در این بخش در سالهای اخیر نشان دهنده آن است که توجه چندانی به این بخش نمی شود. در این خصوص محمدرضا بهرامن، رئیس خانه معدن ایران به اتاق ایران گفت: هم در بخش معدن و هم در بخش عملیات اجرایی باید شرایط ایجاد کنیم که سرمایه ها به سمت بخش معدن هدایت شود؛ این در حالی که طی دو سال گذشته سرمایه چندانی جذب بخش معدن نشده است. اتفاقی که به گفته بهرامن می تواند فشار بسیاری به این بخش وارد کند و اثرمنفی روی توسعه در بخش معدن به وجود آورد.  

رئیس خانه معدن ایران معتقد است، بخش خصوصی از مسیر جذب سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال، الزامات توسعه پایدار را مهیا می‌کند و برای تحقق رشد ۸ درصدی نیز باید شرایط مساعد برای فعالیت این بخش فراهم باشد.

به گفته بهرامن، تمام دنیا برای توسعه بخش معدن به بخش خصوصی نیاز دارند،‌ بخش خصوص می تواند ایجاد اشتغال کند و به جذب سرمایه کمک کند با این شرایط باید از این بخش کمک گرفت.

رییس خانه معدن ایران با اشاره به اینکه در صورتی که بخواهیم توسعه خود در بخش معدن را به رقم غیر مترقبه برسانیم یعنی از 500 میلیون تن به 700 میلیون تن برسانیم باید تجهیزات لازم را تهیه کنیم، که این هم در برگیرند بخش قوانین و هم عملیات اجرایی است.