به گزارش اکوایران، پرونده استیضاح فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت پیش از نیز در آذر ماه باز شد، اما پیش از رسیدن به هیات رییسه مجلس این پرونده بسته شد. اما داستان استیضاح این بار وزیر صمت به تصادف بهبهان و کشته شدن 19 نفر در این سانحه مربوط می شود، اتفاقی که موجب شد تا کیفیت خودروهای داخلی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.در چند روز گذشته انتقاد از کیفیت خودروهای تولید داخل در سطح مسوولان نیز مطرح شد. فاطمی امین در بازدیدی که پس از این سانحه داشت اعلام کرد که از میان ۵۸ خودرو در این حادثه آسیب دیده در این سانحه تنها ۱۷ خودرو کیسه هوا داشتند و از این ۱۷ خودرو کیسه هوای یک خودرو فعال شده است. وزیر صنعت، معدن و تجارت بر این نکته نیز تاکید کرد که باید دید که از این ۱۷ خودرو چند خودرو کیسه هوای روشن داشتند چون معمولاا ناآگاهی وجود دارد و در بعضی از خودروها کیسه هوا خاموش است. اما این اظهار نظر نتوانست نظر نمایندگان مجلس را تغییر دهد، بطوریکه گرانی خودرو، افزایش قیمت کالاهای اساسی و عدم تنظیم بازار موجب شد تا بهارستان ‌نشینان خواستار وزیر صمت شوند.

حال باید دید که آیا این بار نیز فاطمی امین می تواند نظر نمایندگان را جلب کند و پروند استیضاح را ببندد یا اینکه عنوان اولین وزیر دولت سیزدهم که از مجلس کارت قرمز گرفته را به خود اختصاص خواهد داد.

فاطمی امین حدود هفت ماه پیش به عنوان وزیر صمت دولت سیزدهم به مجلس معرفی شد   و نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم شهریور ماه ۱۴۰۰، با ۲۰۵ رای موافق،۶۰ رای مخالف، ۱۴ رای ممتنع و با تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت از سوی سید رضا فاطمی امین موافقت کردند.