به‌گزارش اکوایران؛ امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت امروز از صدور مجوز افزایش ۱۵ درصدی قیمت تلویزیون و افزایش ۱۰ درصدی قیمت یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی خبرداد.

به گفته سخنگوی وزارت صنعت، در حوزه لوازم خانگی افزایش قیمت ها تایید شده و از اول تیر ماه اجرا می‌شود. چند روز پیش هم دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران از درخواست افزایش قیمت لوازم خانگی به سازمان حمایت خبر داده و گفته بود که بازار کشش افزایش قیمت ندارد و تولیدکنندگان هم از افزایش قیمت استقبال نمی‌کنند، اما باید توان ادامه فعالیت هم داشته باشند.

این خبر در حالی اعلام شد که از مهر سال گذشته داستان افزایش قیمت لوازم خانگی شروع شده بود؛ بطوریکه برخی از واحدهای تولیدی به صورت همزمان اقدام به افزایش قیمت لوازم خانگی تولیدی خود کردند، اما با گذشت چند روز سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که این افزایش بدون مجوز بوده است. هرچند این سازمان بر عدم مجوز افزایش قیمت تولیدکنندگان اصرار داشت،‌ اما تولیدگنندگان زیرپوستی اقداماتی در بازار صورت دادند و این امر موجب شد تا قیمت لوازم خانگی در بازار افزایش یابد. حال با اجرای طرح اصلاح قیمت ها تولیدکنندگان لوازم خانگی نیز توانستند مجوز افزایش قیمت را بگیرند و با خیال راحت محصولات خود را با قیمت های جدید از ابتدای تیرماه وارد بازار کنند.