به گزارش اکوایران، دعوت نامه هایی با نمایی از کهکشان روی لوگوی اپل و عبارت «Far Out» ، صورت فلکی چرخان تا نمایان شدن یک قلب، المان هایی از دعوت نامه هاییست که اپل برای رویداد جهانی خود ارسال کرده است. اینکه هرکدام از این موارد چه معنایی می تواند داشته باشد قطعا، بی ربط به مواردی که قرار است اپل با آنها ما را سوپرایز کند نیست.

برخی می گویند تصاویر این دعوت نامه مربوط به هدست AR/VR  و برخی دیگر هنوز معتقدند که این ممکن است اشاره ای به تصویربرداری بهبود یافته در آیفون های جدید باشد.

آیفون 14، نسلی که ارائه آن قطعیست

iphone 14 pro

آیفون در ژوئن امسال پانزدهمین تولد خود را داشت. بزرگ ترین تغییر در آیفون ۱۴ حذف آیفون مینی ۵.۴ اینچی است که به دلیل فروش کم متوقف شده است. آیفون ۱۳ مینی آخرین آیفون در اندازه ۵.۴ اینچی خواهد بود، اما هنوز چهار آیفون در سال جاری عرضه می شود.

اپل در حال جایگزینی آیفون ۵.۴ اینچی با یک مدل بزرگ تر ۶.۷ اینچی است، بنابراین می توانیم انتظار داشته باشیم که آیفون ۱۴ ۶.۱ اینچی، آیفون ۱۴ پلاس یا آیفون ۱۴ مکس ۶.۷ اینچی، آیفون ۱۴ پرو ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۴ پرو مکس ۶.۷ اینچی را ببینیم. بسیاری گمان میکردند که آیفون استاندارد ۶.۷ اینچی پس از طرح نام گذاری پرو مکس، آیفون ۱۴ مکس نامیده شود، اما حالا شایعات حاکی از آن است که می توان آن را آیفون ۱۴ پلاس نامید.

گذشته از اندازه جدید، مدل های استاندارد آیفون ۱۴ تقریبا مشابه مدل های آیفون ۱۳ خواهند بود و بیشتر تغییرات برای مدل های گران تر پرو در نظر گرفته شده است. هیچ تغییر طراحی رخ نخواهد داد و ناچ فیس آی دی باقی خواهد ماند و انتظار نمی رود مدل های آیفون ۱۴ از فن آوری ProMotion استفاده کنند.

در واقع شایعات حاکی از آن هستند که آیفون ۱۴ و ۱۴ مکس حتی تراشه به روزشده سری A را دریافت نخواهند کرد و همچنان از A۱۵ که در مدل های آیفون ۱۳ وجود داشت، استفاده خواهند کرد. 

در مدل های آیفون ۱۴ از دوربین اولترا واید ارتقا یافته ای استفاده می شود که به مدل های سال گذشته آیفون ۱۳ آمده بود و همچنین دارای دوربین جلوی ارتقا یافته با گشودگی دیافراگم ۱.۹ و قابلیت های فوکوس خودکار خواهند بود.

گفته می شود که رنگ بنفش جدیدی به رنگ های این سری که شامل  مشکی، سفید، قرمز و آبی  بودند، خواهد پیوست.از آن بهتر، قیمت گذاری  به همین شکل باقی بماند و از ۷۹۹ دلار شروع شود.

آیفون 14 پرو:

درحالی که تغییرات جزئی در مدل های استاندارد آیفون ۱۴ اعمال می شود، مدل پرو به روزرسانی بزرگتری خواهد رسید. اندازه های ۶.۱ و ۶.۷ اینچی تغییری نکرده اند، اما گفته می شود که اپل به فکر خلاص شدن از شر ناچ است.

iphone

به جای ناچ، اپل در حال پیاده سازی یک بریدگی قرصی شکل و یک بریدگی punch hole است که هر دوی آن ها دوربین جلو و سیستم TrueDepth مورد نیاز برای Face ID را در خود جای خواهند داد. اگرچه این ها دو بریدگی مجزا هستند، اما اپل قصد دارد با استفاده از نرم افزار، آن ها را با یک بریدگی قرصی شکل بلند ترکیب کند.

شایعات حاکی از آن هستند که اپل از فضای بین بریدگی برای میکروفون و چراغ های نشانگر دوربین استفاده خواهد کرد. گفته می شود که مدل های پرو آیفون ۱۴ شامل یک نمایشگر ۱ هرتز تا ۱۲۰ هرتز ProMotion خواهند بود که عملکرد نمایشگر همیشه روشن (Always - On Display)که مدت ها است انتظار می رود مثل نمایشگر همیشه روشن اپل واچ کار کند را اجرا خواهد کرد.

دوربین جلو دارای قابلیت های فوکوس خودکار آیفون ۱۴ معمولی خواهد بود. یک برآمدگی دوربین بزرگ تر و برجسته تر برای جای دادن یک لنز عریض ۴۸ مگاپیکسلی جدید با یک سنسور ۲۱ درصد بزرگ تر وجود خواهد داشت که از تصاویر با وضوح بالاتر و ضبط ویدیو ۸ K پشتیبانی می کند و یکی از بزرگ ترین به روزرسانی های دوربینی است که در سال های اخیر در خط تولید آیفون دیده ایم.

لنز تله فوتو از یک لنز ۶ المنتی به یک لنز ۷ المنتی ارتقا خواهد یافت و بهبودهایی در دوربین اولترا واید رخ خواهد داد. رنگ بنفش جدید می تواند به گزینه های گرافیت، طلایی و نقره ای بپیوندد.

iphone 14 proo

با این همه ارتقا، مدل های پرو آیفون ۱۴ می توانند قیمت پایه بالاتری داشته باشند و اپل شاید قیمت آن ها را حدود ۱۰۰ دلار افزایش دهد. اگر این اتفاق رخ دهد، آیفون ۱۴ پرو از ۱۰۹۹ دلار و آیفون ۱۴ پرو مکس از ۱۱۹۹ دلار شروع خواهند شد، اما در حال حاضر جزئیات خاصی در مورد قیمت گذاری مشخص نیست.

در اپل واچ ها ممکن است چه تغییراتی ببینیم؟

انتظار می رود اپل واچ سری ۸ مانند اپل واچ سری ۷ باشد و تغییرات قابل توجهی در طراحی نداشته باشد مگر اینکه سایز صفحه نمایش این ساعت ها را افزایش دهد. اپل همچنان به ارائه گزینه هایی با ابعاد ۴۱ و ۴۵ میلی متر ادامه خواهد داد و انتظار می رود تراشه S۸ درون آن عملکردی مشابه S۷ داشته باشد.

apple watch

همچنین امکان دارد ویژگی جدید سنجش دما به آن اضافه شود که قادر به تشخیص تغییرات دمای بدن است. نسخه های آینده اپل واچ می توانند در صورتی که دمای بدن شما بالاتر از حد طبیعی باشد، به شما هشدار دهند.

به روزرسانی هایی برای ردیابی فعالیت ها نیز میتواند اضافه شود. آپدیت حالت کم مصرف نیز دور از انتظار نیست، این آپدیت موجب میشود تا عملکردهای بیشتری در حین حفظ عمر باتری انجام شود.

اپل واچ پرو؟

در کنار مدل های اپل واچ سری ۸، اپل در حال برنامه ریزی برای عرضه یک "اپل واچ پرو" رده بالاتر است، هرچند ممکن است نام متفاوتی داشته باشد. نسخه "پرو" اپل واچ طراحی به روز شده ای خواهد داشت که مارک گورمن از بلومبرگ آن را "تکامل شکل مستطیلی فعلی" توصیف کرده است.

این صفحه نمایش احتمالا دارای رزولوشن ۴۱۰ * ۵۰۲ خواهد بود و می توان از مساحت اضافی صفحه نمایش برای نشان دادن معیارهای تناسب اندام بیشتر بر روی یک صفحه استفاده کرد.

اپل واچ پرو تنها یک نسخه رده بالاتر از اپل واچ نیست، بلکه محکم تر است و مناسب کسانیست که به دلیل انجام ورزش های شدید به یک ساعت مقاوم تر نیاز دارند. این محصول از آلیاژ تیتانیوم ساخته خواهد شد که مقاومت بهتری در برابر ضربه دارد و صفحه نمایش آن در برابر شکستگی  مقاوم تر خواهد بود. 

purple watch pro

از آنجایی که انتظار می رود اپل واچ پرو بزرگ تر از مدل های سری ۸ باشد، باتری بزرگتری را در خود جای خواهد داد و در نتیجه می تواند از عمر باتری طولانی تر برای زمان های کاری طولانی تر پشتیبانی کند. با وجود حالت کم مصرف، حتی می تواند بیش از یک روز دوام بیاورد تا نیاز به شارژ مجدد داشته باشد.

گذشته از طراحی جدید و بدنه بزرگ تر، انتظار می رود اپل واچ پرو تمام ویژگی های مشابه سری ۸ را هم داشته باشد. این محصول گران تر خواهد بود و شاید قیمتی در محدوده ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار داشته باشد.

اپل واچ SE

نسخه جدیدی از اپل واچ SE مقرون به صرفه در راه است و انتظار می رود در کنار اپل واچ سری ۸ عرضه شود، اما خبری از ویژگی های جدید آن نیست. شاید بتوانیم انتظار پردازنده سریع تر و نمایشگر همیشه روشن را داشته باشیم، ویژگی که در اصل با سری ۶ معرفی شد. 

ایرپادها و آیپدهای جدیدی در راهند، اما مشخص نیست که آیا اپل آنها را در رویداد سپتامبر معرفی خواهد کرد یا برای رویداد دوم که ممکن است در ماه اکتبر برگزار شود، ذخیره خواهد کرد.

ایرپاد  پرو ۲

ایرپاد پرو از زمان عرضه در سال ۲۰۱۹، پیشرفت چشمگیری به خود ندیده است؛ اما نسخه جدیدی برای سال ۲۰۲۲ در راه است. شنیده ها حاکی از آن است که امکان دارد اپل به سراغ طراحی کوچک تر برود و ساقه دنباله این ایرپادها را حذف کند، اما اطلاعات اخیر نشان از طراحی مشابه با طراحی فعلی با نوک گوش سیلیکونی و ساقه دارد.

گفته می شود کیس شارژ دارای حفره بلندگو است تا بتواند در زمان گم شدن ایرپادها، صدا پخش کند و این موضوع با یکپارچه سازی بهبودیافته Find My همراه خواهد بود. آکوستیک ایرپاد ۳ صدای بهبودیافته ای را به ارمغان خواهد آورد و قابلیت noise cancelling  هم خواهد داشت.

مینگ چی کو، تحلیلگر اپل، گفته است که ایرپادز پرو از صدای بدون اتلاف (ALAC) اپل پشتیبانی خواهد کرد. هیچ ایرپادی پشتیبانی صوتی Lossless ندارد؛ زیرا ایرپادها ازطریق بلوتوث کار می کنند؛ بنابراین برای اینکه ایرپادها بتوانند فایل های صوتی Lossless را با کیفیت بالاتری پخش کنند، اپل به راه حل غیر بلوتوثی نیاز خواهد داشت.

گفته می شود اپل در حال انتقال به USB - C در میان رده های محصولاتش است، اما انتظار می رود ایرپاد پرو امسال همچنان دارای درگاه لایتنینگ باشد.

نسل 10 آیپد 

اپل در حال توسعه آیپدهایی ارزان قیمت است که می توانند طراحی به روزتری داشته باشد و آن را بیشتر با آیپد مینی ۶ هماهنگ کند. رندرهای فاش شده نشان می دهند که این تبلت دارای لبه های تخت و گوشه های گرد خواهد بود، هرچند همچنان دکمه هوم تاچ آیدی و حاشیه های ضخیم تری نسبت به سایر آیپدها خواهد داشت.

i pad

این دستگاه شامل صفحه نمایش ۱۰.۵ اینچی، درگاه USB - C، تراشه سریع تر A۱۴، دوربین عقب تک لنزی، اتصال ۵ G و دوربین جلوی بدون جک هدفون خواهد بود. انتظار می رود قیمت گذاری مقرون به صرفه باقی بماند.

آیپد پرو

انتظار می رود که مدل های ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی آیپد پرو در سال جاری میلادی از راه برسند و به روزرسانی اصلی، تراشه سریع تر M۲ باشد. تراشه M۲ برای اولین بار در مک بوک ایر و مک بوک پرو ۱۳ اینچی استفاده شد و بهبود سرعت و کارایی را نسبت به M۱ در مدل های فعلی آیپد پرو به ارمغان خواهد آورد.

شایعاتی  هم شنیده میشد از اینکه  آیپد پرو ۱۱ اینچی ممکن است نمایشگر مینی LED داشته باشد، اما به نظر نمی رسد که این اتفاق به دلیل مشکلات هزینه و محدودیت های عرضه رخ دهد.

گفته می شود که آیپد پرو دارای نسخه ای از شارژ بی سیم MagSafe است که شباهت زیادی به آیفون دارد، شاید از طریق یک لوگوی شیشه ای بزرگ تر. قابلیت شارژ بی سیم معکوس نیز دور از انتظار نیست، بنابراین می توان از آیپد برای شارژ دستگاه های دیگر نیز استفاده کرد.

apple pencil

شایعاتی در مورد اپل پنسل/ apple pencil جدید هم به گوش می رسد، اما به نظر نمی رسد که امسال شاهد یک اپل پنسل تازه باشیم، زیرا مدتی است که اطلاعات جدیدی در این زمینه منتشر نشده است.