به گزارش اکوایران، طاهر موهبتی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، در اظهارات اخیر خود که تسنیم آن را منتشر کرد، گفت: منابع لازم برای پرداخت مطالبات پرستاری به دانشگاه‌های علوم پزشکی تا پایان هفته جاری تأمین خواهد شد و این روند ادامه خواهد داشت تا پرداخت‌ها به‌روز شود.

از آنجاییکه منابع اختصاص یافته تنها برای پرداخت‌های پرستاری است در صورت عدم رعایت این موضوع، تخلف محسوب شده و مورد پیگیری قرار خواهند گرفت. در همین راستا مدیران مالی دانشگاه‌های علوم پزشکی موظف به انطباق هزینه‌ها با اسناد بالادستی هستند و به زودی تضامین قانونی برای این موضوع به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

موضوع مهم دیگر مدیریت هزینه‌ها است که این مدیریت نباید به کاهش منابع رفاهی و پرداختی‌های کارکنان منجر شود، زیرا احترام به نیروی انسانی در حوزه معیشتی، روحی و معنوی می‌تواند منجر به تحول در نظام سلامت شود.

ماجرای اعتراض پرستاران و مطالبات از دولت 

در چند ماه اخیر، اعتراضات گسترده‌ای از سوی پرستاران در بیش از ۵۰ شهر ایران صورت گرفت. این اعتراضات که از آن به عنوان اولین اعتراضات صنفی دولت چهاردهم یاد شده است نشان‌دهنده نارضایتی عمیق در میان کادر درمان بود. 

این اعتراضات با واکنش جدی محمدرضا ظفرقندی، وزیر بهداشت، مواجه شد تا جایی‌که در اول شهریور امسال در گفت‌وگو با صداوسیما اولین دستور خود را صادر کرد. وی با بیان 7.5 همتی بودن جمع مطالبات پرستاران، از تصویب تمام حق و حقوق و مطالباتشان در اسرع وقت خبر داد و تاکید کرد ما باید سعی کنیم که حق و حقوق پرستاران مثل میزان پرداختی به اضافه کار افزایش پیدا کند. این افزایش طبیعتا باید محاسبه و پرداخت شود ولی همه مطالبات قبلی آنها پرداخت می‌شود. یعنی بحث اضافه حقوق مربوط به آینده است و منافاتی با پرداخت حق و حقوق فعلی آنها ندارد.