به گزارش اکوایران، یکی از بزرگ‌ترین حاشیه‌ها درباره او، تعداد نفراتِ هیات همراهش بود. برخی مدعی شدند که ۱۲ نفر او را در این سفر همراهی کرده‌اند. آیا این ادعا درست است؟ نسیم بنایی تلاش کرده درستیِ این ادعا را بررسی کند.

سوگل دانایی هم به بررسی خبرهای مربوط به حادثه معدن طبس پرداخته است، این حادثه یکی از اتفاقات تلخی بود که طی آن تعداد زیادی از کارگران معدن زغال‌سنگ در طبس، جان باختند. بزرگیِ این حادثه در ایران باعث شده که برخی ادعا کنند این بزرگ‌ترین حادثه معدنی در جهان بوده است. سوگل دانایی این مسئله را بررسی کرده که آیا واقعا این بزرگ‌ترین حادثه معدنی در «جهان» بوده است؟

در خبری دیگر درباره موزه امام علی و خروج آثار از ایران، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران مدعی شد که فروش آثار توسط موزه‌ها امری رایج در جهان است. سوگل دانایی به بررسی درستیِ این ادعا پرداخته است.

پس از انفجار دستگاه‌های پیجر متعلق به اعضای حزب‌الله، تنش‌ها میان اسرائیل و لبنان دوباره افزایش پیدا کرده و همین مسئله باعث شده که خبرهای متفاوتی در این زمینه منتشر شود. در یکی از خبرها ادعا شده که حزب‌الله ۶۰ هزار مهر نماز با مواد منفجره تعبیه‌شده در آن را کشف کرده است. نسیم بنایی درستی این گزاره را بررسی کرده است.

در برنامه حقیقت‌سنج، موارد مطرح شده در رسانه‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و به عبارت دیگر، راستی‌آزمایی می‌شوند تا صحیح‌ترین اطلاعات در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.