به گزارش اکوایران، تبعات به تأخیر افتادن تحویل محموله‌ کشتی‌های کانتینری به دلیل تنش‌های دریای سرخ، در حال نمایان شدن در بخش صنایع شیمیایی آلمان است؛ کشوری که بزرگ‌ترین صنایع شیمیایی اروپا را در اختیار دارد.

به نوشته رویترز، این بخش از صنعت آلمان به تازه‌ترین بخش صنعتی تبدیل شده که نسبت به اختلال در تأمین مواد اولیه مورد نیاز خود هشدار داده است؛ موضوعی که باعث شده برخی کارخانه‌ها مجبور شوند تولیدات خود را کاهش دهند.

واردات مهم کالاهای آسیایی به اروپا، از قطعات خودرو و تجهیزات مهندسی گرفته تا مواد شیمیایی و اسباب‌بازی، در حال حاضر زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد نیاز دارند زیرا کشتی‌های کانتینری به دنبال تنش‌های دریای سرخ، از ورود به کانال سوئز خودداری کرده و در عوض مسیر طولانی‌تر قاره آفریقا را طی می‌کنند.

میزان فروش سالانه صنایع شیمیایی آلمان که پس از صنعت خودرو و صنایع مهندسی، سومین صنعت بزرگ این کشور محسوب می‌شود، به حدود 260 میلیارد یورو می‌رسد. این صنعت حدود یک‌سوم از واردات خود را از آسیا انجام می‌دهد.

به دنبال تأخیر در تحویل محموله‌ها، شرکت آلمانی «گِشِم» که میزان فروش محصولاتش به میلیون‌ها یورو در سال می‌رسد، حجم تولیدات خود از جمله قرص‌های ماشین ظرف‌شویی را کاهش داده زیرا نتوانسته به میزان کافی سدیم سیترات، سولفامیک و اسید سیتریک دریافت کند.

شرکت «اِوونیک» آلمان نیز اعلام کرده تحت تأثیر تأخیر در تحویل مواد اولیه مورد نیاز خود قرار گرفته و سعی کرده با ثبت زودتر سفارشات و استفاده از مسیرهای هوایی، تأثیر این اتفاق را به حداقل برساند؛ هر چند که برخی مواد شیمایی اجازه جابه‌جایی با هواپیما را ندارند.

بحران حمل‌ونقل دریای سرخ در حالی رخ می‌دهد که اقتصاد آلمان در حال حاضر تحت فشار رکود و هزینه‌های بالای نیروی کار و انرژی قرار دارد. طبق گزارش اس‌اند‌پی گلوبال، بخش مواد شیمیایی اروپا، همراه با صنعت خودرو و خرده‌فروشی، آسیب‌پذیرترین بخش‌ها هستند.