به گزارش اکوایران، سیل ویرانگر در دبی، آشفتگی‌های بسیاری را در این شهر ایجاد کرده است، از قفل شدنِ خیابان‌ها گرفته تا بحران در فرودگاه دبی!

از آن‌جا که شهر دبی اقلیمی خشک دارد، وقوع باران سیل‌آسا در آن منجر به بروز بحران شده است. برخی از افراد در شبکه‌های اجتماعی مدعی شدند که سیل دبی از بارورسازی ابرها ناشی شده است.

برخی از رسانه‌ها هم گفتند دولت در این منطقه، در همان زمان اقدام به بارورسازی ابرها کرده و در نتیجه چنین بارش‌های سیل‌آسا و مخربی را ایجاد کرده است.

دویچه‌وله و چند رسانه دیگر، به دنبال این ادعاها، اقدام به راستی‌آزمایی این قضیه کردند و نشان دادند که بارورسازی ابرها نمی‌تواند قصه اصلی در پشت پرده سیل دبی باشد.

برخی از افراد می‌گویند فقدان سیستم زه‌کشی مناسب منجر به بروز سیل در این شهر شده است. با این حال، دانشمندان یکی از دانشگاه‌های بریتانیا ادعا کرده‌اند که ریشه این سیل در تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین است.

البته این ادعا الزاما قابل قبول نیست و از نگاه بسیاری از تحلیل‌گران، این مسئله هم کاملا پیچیده به نظر می‌رسد، اما به هر حال چنین دلیلی بیشتر از دلیلی نظیر بارورسازی ابرها قابل قبول به نظر می‌رسد.

آن‌ها می‌گویند گرم‌تر شدنِ زمین منجر به افزایش رطوبت هوا در شهرهایی می‌شود که در حاشیه دریاها قرار دارند و این مسئله می‌تواند به بروز طوفان و سیل ختم شود.

از نگاه این دانشمندان، در دبی و برخی از دیگر شهرهای امارات متحده عربی هم چنین اتفاقی رخ داده است. به این ترتیب آن‌ها معتقدند بارورسازی ابرها نمی‌تواند دلیل وقوع سیل شدید در دبی شده باشد. ویدیوی بالا را ببینید تا از جزئیات این ماجرا آگاه شوید.