به گزارش اکوایران، شرکت نفت دولتی ونزوئلا موسوم به «پترولئوس دی ونزوئلا» (PDVSA)، برای مدیریت صادرات نفت و سوخت خود به ارزهای دیجیتال مانند تتر روی می‌آورد، به‌ویژه با تحریم‌های شدیدتر ایالات متحده که معاملات معمول این کشور را محدود خواهد کرد.

به نوشته کوین‌گِیپ، دستورالعمل اخیر وزارت خزانه‌داری آمریکا برای پایان یافتن معاملات با شرکت یادشده، افزایش فروش نفت ونزوئلا را دشوارتر کرده است. شرکت پترولئوس دی ونزوئلا از سال گذشته میلادی به تدریج به سمت استفاده از تِتر متمایل شده است و در بحبوحه تحریم‌ها، به دنبال ثبات است.

مقامات ونزوئلا حتی ارزهای دیجیتال را به عنوان روش اصلی پرداخت برخی از قراردادهای نفتی در نظر گرفته‌اند. با وجود این، دلار آمریکا همچنان ارز غالب برای معاملات نفتی جهان است و ارزهای دیجیتال هنوز به‌طور گسترده مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، اما استفاده از رمزارزها در نقاط خاصی در حال رشد است.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز سه‌شنبه (4 اردیبهشت) از 65 هزار و 848 دلار تا 67 هزار و 180 دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت 11 و نیم شب به وقت ایران، 66 هزار و 526 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن بیش از 60 دلار کاهش یافته است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 25/21 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته حدود 6 درصد بیشتر شده است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 3 هزار و 153 دلار تا 3 هزار و 262 دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت 11 و نیم شب به وقت ایران، 3 هزار و 218 دلار معامله شده است.

تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود 30 دلار افزایش یافته است. حجم معاملات این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 11/20 میلیارد دلار بوده و ارزش آن نسبت به یک هفته قبل حدود 5 درصد رشد داشته است.