به گزارش اکوایران، مقامات ایران، از رییس جمهور و رییس مجلس شورای اسلامی تا دبیر شورای نگهبان به انفجارهای دستگاه‌های پیجر اعضای جنبش حزب‌الله در لبنان واکنش نشان دادند.

خبر مرتبط
«بزرگ‌ترین نقض امنیتی» در پیکار با تل‌آویو؛ پیجرهای حزب‌الله دستکاری شده بودند؟

اکوایران: یک مقام حزب الله که نخواست نامش فاش شود، گفت که انفجار پیجرها «بزرگترین نقض امنیتی» است که این گروه در نزدیک به یک سال جنگ با اسرائیل در معرض آن قرار گرفته است.

رییس جمهور: جنایات صهیونیست‌ها مایه شرمساری غرب است

مسعود پزشکیان امروز -۲۸ شهریور- در جلسه هیات دولت با اشاره به وقایع روز گذشته در لبنان، چنین رخدادی را مایه شرمساری کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکایی‌ها دانست که از هیچ امکانی برای پیشبرد اهداف غیرانسانی خود فروگذار نمی‌کنند و تصریح کرد: اینکه از ابزارهایی که به شکل مرسوم برای ارتقای آسایش و رفاه حال بشر ساخته شده‌اند، به عنوان ابزار ترور و نابودی علیه کسانی که نگاه آنها با ما همسو نیست، استفاده شود، گواه سقوط انسانیت و غلبه خوی وحشی‌گری و جنایت‌پیشگی است.

او تاکید کرد: این رخداد یکبار دیگر نشان داد که کشورهای غربی و آمریکایی‌ها اگر چه در ظاهر ادعا می‌کنند که به دنبال برقراری آتش‌بس هستند، اما در عمل تمام قد از جنایت، کشتار و ترورهای کور رژیم صهیونیستی، حمایت می‌کنند. علاج اصلاح این وضعیت و قطع زنجیره ظلم و جنایات رژیم صهیونیستی و حامیانش علیه فلسطینیان مظلوم و جهان اسلام، وحدت و انسجام مسلمانان و کشورهای اسلامی است.

 رییس مجلس در پیامی به سید حسن نصرالله حادثه تروریستی لبنان را محکوم کرد

محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی خطاب به سیدحسن نصرالله و رییس مجلس لبنان در پی‌جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی، ضمن محکوم کردن آن، نوشت: ضمن ابراز همدردی و همبستگی با دولت و ملت لبنان و خانواده‌های شهدا و مجروحان این حادثه تروریستی، از تمام کشورها و ملت‌های جهان می‌خواهیم این تجاوز جنایت‌کارانه را به‌شدت محکوم نمایند.

جنتی: امت اسلام باید در مبارزه با رژیم صهیونیستی متحد شود

احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز شورای نگهبان با اشاره به جنایت روز گذشته رژیم صهیونیستی در کشور لبنان عنوان کرد: اقدام ددمنشانه رژیم غاصب اشغالگر صهیونیستی که باعث به شهادت رسیدن و مجروح شدن جمعی از مردم بی‌گناه لبنان شد، بار دیگر ماهیت و خوی غیرانسانی این رژیم غیرقانونی را به اثبات رساند.

وی افزود: این اقدامات نشان‌دهنده آخرین تلاش‌های مذبوحانه این رژیم کودک‌کش برای بقای خود است، ولی ان‌شالله در عمل منجر به تسریع در نابودی آن می‌شود. امت اسلام باید در مبارزه با رژیم صهیونیستی و تلاش برای نابودی آن متحد شود.

سخنگوی سپاه: هیچ نیروی سپاه در انفجار پیجرها در لبنان شهید نشده است

سردار علی محمد نائینی، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که برخلاف شایعات بعضی رسانه‌ها و حساب های فضای مجازی، هیچ کدام از نیروهای سپاه پاسداران در حمله تروریستی اخیر که از طریق پیجرها در لبنان صورت گرفت، به شهادت نرسیده است.

خبر مرتبط
رمزگشایی واشنگتن پست از انفجار پیجرها؛ واشنگتن چه پیامی برای تهران فرستاد؟

اکوایران: عصر روز گذشته انفجار پیجرهای اعضای حزب الله لبنان در بیروت، به سرخط اخبار رسانه‌های جهان تبدیل شد. در باب چرایی وقوع این انفجارها دو روایت وجود دارد؛ با این همه گروه زیادی از کارشناسان حوزه سایبری با اشاره به جاسازی مواد منجره در وسایل ارتباطی حزب‌الله،‌ از حمله سایبری و خرابکارانه تل آویو می‌گویند.

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس: عملیات تروریستی در لبنان موجب تضعیف مقاومت نمی‌شود

ابراهیم عزیزی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن محکومیت حمله تروریستی سایبری رژیم صهیونیستی در لبنان گفت: این جنایت‌ها موجب تضعیف مجاهدت‌های نیروهای مقاومت نخواهد شد.

عزیزی ضمن ابراز همدردی و همبستگی با دولت، ملت و مقاومت لبنان و خانواده‌های شهدا و مجروحان این عملیات تروریستی به سفر پیش روی رییس‌جمهور کشورمان به نیویورک برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد اشاره کرد و گفت: از آقای پزشکیان انتظار داریم در سازمان ملل و دیدار با مقامات حاضر در این نشست موضع رسمی ایران در محکومیت ومقابله با این اقدامات جنایتکارانه را اعلام‌ کند.

سید حسن خمینی: چند نفر دیگر باید کشته شوند که حکام عرب ارتباط خود با اسرائیل را قطع کنند؟

سید حسن خمینی عصر امروز در جمع مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اهل تسنن کشور طی سخنانی با اشاره به واقعه دیروز در لبنان برای شیعیان گفت: شیعیان برای ملت فلسطین که سنی هستند، می‌جنگند. نماد وحدت در امت اسلامی موضوع فلسطین است. اگر پیامبر(ص) امروز در میان ما بودند، از ما گله می‌کردند که این غیرت را نداشتیم تا در این سرزمین کوچک از زنان و مردان و کودکان در مقابل رژیم اشغالگری که حتی به قانون های خود پایبند نیست، دفاع کنید.

او با اشاره به تعبیر شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی که رهبر انقلاب آن را به کار بردند، تصریح کرد: در زمان داعش صهیونیست‌ها با خیال راحت زندگی کردند و بعد از آن هم با همکاری حکام عرب به دنبال پیمان ابراهیم رفتند. چند نفر دیگر باید کشته شوند که حکام عرب ارتباط خود با اسرائیل را قطع کنند!؟

سید حسن خمینی همچنین تاکید کرد: رسیدن به وحدت در صورتی امکانپذیر است که هر دو طرف دست دوستی و وحدت به سمت همدیگر دراز کنند.

اولین پیام سفیر ایران در بیروت پس از جراحت

شبکه خبری «المیادین» روز گذشته از زخمی شدن مجتبی امانی، سفیر ایران در بیروت در نتیجه انفجارهای پیجرها در لبنان خبر داد.

همسر مجتبی امانی در پی جراحتش طی توئیتی نوشت: «همسرم دکتر مجتبی امانی بر اثر انفجار پیجر در لبنان کمی زخمی شده‌اند اما الحمدلله حالشان خوب است و به خیر گذشته است.»

سفیر ایران در لبنان امروز در حساب شخصی خود در ایکس به عربی نوشت: باعث افتخار و سرافرازی من است که در پی عملیات تروریستی هولناک روز گذشته در لبنان، خونم با خون مجروحان ملت شریف لبنان در هم آمیخته شد؛ لبنان این کشور سرافراز که از روز نخست عملیات طوفان‌الاقصی در نوار غزه عزتمندانه و باسربلندی ایستادگی کرده است.

photo_2024-09-18_17-28-50