به گزارش اکوایران و به نقل از اقتصادنیوز با آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین، بازار ارزهای دیجیتال سراسر قرمز پوش شد و افت های چشمگیری در نمادهای مختلف اتفاق افتاد. در همان ساعات اولیه، تحلیلگران یک بار دیگر تاکید کردند که در مواقع بحرانی مثل جنگ، این طلاست که می تواند دارایی ها را بیمه کند نه بیت کوین. انتشار این گمانه زنی ها و تحلیل ها باعث ایجاد جو ناامیدی در بازار ارزهای دیجیتال شد.

اما خیلی زود ورق برگشت و از روز جمعه، بازار دوباره سبزپوش شد. تا جایی که نه تنها افت قیمت روز پنجشنبه جبران شد، بلکه حتی تعدادی از ارزها از قیمت روز چهارشنبه هم بالاتر رفتند.

بیت کوین هم با این رخداد، تا کانال 34000 دلاری پایین رفت و حتی پیش بینی می شد به حدود 30 هزار دلار هم برسد. اما شرایط طوری پیش رفت که فروشندگان روز پنجشنبه پشیمان شدند و خریداران حالا همگی در سود هستند.

بیت کوین هم اکنون با رشد یک درصدی، در قیمت حدود 39000 دلار معامله می شود. ارزش معاملات آن طی شبانه روز گذشته بیش از 25 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن هم 740 میلیارد دلار است.

عملکرد بهتر اتریوم نسبت به بیت کوین

امروز اتریوم وضعیت بهتری دارد و با رشد بیش از 5 درصدی، در قیمت حدود 2750 دلار معامله می شود. بازدهی هفتگی اتریوم هم که در هفته گذشته بالای منفی 12 درصد بود، هم اکنون به منفی نیم درصد رسیده است.

ارزش معاملات اتریوم در روز گذشته 16 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن هم 331 میلیارد دلار است.

اخیرا اعلام شد که موجودی اتریوم صرافی های متمرکز ارز دیجیتال رشد کرده و به بالاترین حد سه ماهه خود رسیده است. تحلیلگران این رویداد را به عنوان نشانه ای نزولی می دانند اما فعلا اتریوم سوار بر موج مثبت کل بازار، وضعیت خوبی دارد.

رشد 47 درصدی ترا در یک هفته

با ادامه روند مثبت بازار ارزهای دیجیتال، تعدادی از ارزها وضعیت بسیار خوبی پیدا کرده اند. در فهرست 50 ارز برتر بازار، هم اکنون «ترا» با رشد 17 درصدی، چشم ها را به خود خیره کرده و جالب اینجاست که بازدهی هفتگی آن هم به 47 درصد رسیده است.

به جز ترا که چنین رشد خوبی در مقیاس هفتگی ثبت کرده، مابقی ارزها در عملکرد هفتگی یا منفی هستند، یا نهایتا کمتر از 6 درصد رشد کرده اند. در عملکرد روزانه، پس از ترا، Cosmos و Polkadot با افزایش قیمت 14 درصدی، رشد بسیار خوبی داشته اند. Aave نیز امروز 12 درصد رشد قیمت را به ثبت رسانده است. بیش از 15 نماد دیگر هم رشدهای بالای 5 درصد داشته اند.

افت 21 درصدی ارزش معاملات

ارزش بازار ارزهای دیجیتال با رشد 2.88 درصدی نسبت به روز گذشته، به 1.77 تریلیون دلار رسیده است. ارزش معاملات هم عدد 91 میلیارد دلار را نشان می دهد که نسبت به روز قبل با افت 21 درصدی مواجه شده است.

ارزش معاملات دیفای 14 میلیارد دلار بوده و استیبل کوین ها هم 75 میلیارد دلار معامله شده اند که معادل 82 درصد از ارزش کل معاملات است.