به گزارش اکوایران و به نقل از اقتصادنیوز، قیمت بیت کوین امروز با کاهش بیش از یک درصدی، بالاخره کانال 39000 دلار را از دست داد و در حدود قیمت 38600 دلار معامله می شود. 

ارزش معاملات بیت کوین طی شبانه روز گذشته بیش از 24 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن هم 733 میلیارد دلار است. بازدهی هفتگی بیت کوین هم اکنون حوالی منفی یک درصد است.

رکورد تازه بیت کوین

با وجود کاهش قیمت بیت کوین طی مدت اخیر، وبسایت اینتو دبلاک اعلام کرده تعداد آدرس هایی که بیت کوین در اختیار دارند رکورد تازه ای را به ثبت رسانده و در حال حاضر تقریبا 40 میلیون آدرس، بیت کوین در اختیار دارند. اخیرا تعداد 880 هزار کیف پول جدید ایجاد شده است. این در حالی است که شبکه ای مانند کاردانو، تنها 3.5 میلیون آدرس دارد.

اتریوم دو درصد افت کرد

اتریوم هم با افت دو درصدی در معاملات امروز، در قیمت حدود 2530 دلار معامله می شود. بازدهی هفتگی اتریوم حدود منفی دو درصد است.

ارزش معاملات ارز دوم بازار طی شبانه روز گذشته بیش از 11 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن هم 304 میلیارد دلار است.

اتریوم که وارد یک روند نزولی جدید شده، تنها درصورتی می تواند به این روند نزولی پایان داده و وارد روند صعودی شود که از محدوده مقاومتی 2600 الی 2680 دلار با قدرت عبور کرده و بالای آن تثبیت شود.

افت شدید فانتوم در یک هفته

با وجود منفی بودن بیت کوین و اتریوم، امروز دو ارز رشد خوبی داشته اند. THORChain در فهرست 50 ارز برتر بازار بیشترین رشد را داشته که افزایش قیمت 14 درصدی، تا نزدیکی 8 دلار بالا رفته است. الروند هم 9 درصد رشد قیمت داشته. مابقی ارزهایی که مثبت هستند، رشد کمتر از یک درصد را نشان می دهند.

تعداد ارزهای منفی بسیار بیشتر از مثبت هاست. زی کش با افت 8 درصدی، بدترین ارز در فهرست 50 ارز برتر بازار بوده. فانتوم هم 6 درصد کاهش قیمت داشته و آوالانچ و فایل کوین نیز با افت 4 درصدی قیمت معامله می شوند.

در مقایسه بازدهی هفتگی 50 ارز برتر بازار، THORChain همچنان نماد برتر است که 83 درصد رشد در یک هفته داشته. زی کش و الروند هم با رشد 15 درصدی در رده های بعدی هستند. در میان نمادهای منفی هم فانتوم با افت 23 درصدی بدترین عملکرد را در مقیاس هفتگی دارد.

سهم بیت کوین از کل بازار ارزهای دیجیتال چقدر است؟

امروز ارزش بازار ارزهای دیجیتال با کاهش 1.1 درصدی، به عدد 1.72 تریلیون دلار رسیده است. ارزش معاملات هم 74 میلیارد دلار است.