به گزارش اکوایران و به نقل از اقتصادنیوز ، بیت کوین بامداد امروز با یک فشار فروش شدید مواجه شد و قیمت آن با افت بیش از سه درصدی، بالاخره از کانال 40 هزار دلار سقوط کرد و وارد کانال 39000 دلار شد. اما این پایان کار نبود. فروشندگان که بازار را در اختیار گرفته بودند، توانستند قیمت را حتی به نرخ 38697 دلار برسانند تا بیت کوین پس از 33 روز به زیر سطح 39000 دلار برود.

در حال حاضر هم قیمت حوالی نرخ 39000 دلار معامله می شود و بارها از کانال 38 هزار وارد 39 هزار دلار شده و بالعکس.

در حال حاضر فروشندگان در تلاش برای تثبیت قیمت در کانال 38000 دلار هستند و گرچه قیمت افت شدیدی نداشته، اما وضعیت طوری است که اکثر فعالان بازار ارزهای دیجیتال انتظار کاهش قیمت بیشتر را از بیت کوین دارند.

تحلیلگران تکنیکال معتقدند قیمت ارز اول بازار می تواند تا محدوده حدود 30 هزار دلار کاهش یابد. مایکل ون دی پوپ یکی از تحلیلگران مطرح بازار ارزهای دیجیتال حتی معتقد است قیمت می تواند به کمتر از 30 هزار دلار هم برسد.

اتریوم در لبه پرتگاه

اتریوم هم بالاخره سطح حمایتی 3000 دلار را از دست داد. با افت 4 درصدی در معاملات امروز، بزرگ ترین آلت کوین بازار به قیمت حدود 2910 دلار رسیده و در این محدوده قیمتی معامله می شود.

ارزش بازار اتریوم به 351 میلیارد دلار رسیده و در شبانه روز گذشته هم ارزش معاملات آن 14 میلیارد دلار بوده است.

در تحلیل های کارشناسان درمورد اتریوم گفته شده که چنانچه نتواند حمایت 2900 دلار را حفظ کند، به محدوده های پایین تر سقوط خواهد کرد و این بار سقوط آن قابل توجه خواهد بود.

آلت کوین ها یکدست قرمز شدند

چشم انداز بیت کوین که منفی باشد، آلت کوین ها هم با بحران مواجه می شوند. هم اکنون در فهرست 50 ارز برتر بازار به جز مونرو که فقط نیم درصد رشد کرده، مابقی ارزها افت کرده اند و افت تعداد زیادی از آن ها بیش از 5 درصد است. بیشترین افت برای فایل کوین است که 10 درصد کاهش قیمت داشته. EOS هم افت 9 درصدی را در تابلو معاملات نمایش می دهد.

crypto-summer-by-bee2wastecrypto-1140x641

بیت کوین کش، چین لینک، تورچین و اکسی اینفینیتی هم نمادهای منفی 8 درصدی امروز هستند.

در مقیاس هفتگی اما فعلا وضعیت آلت کوین ها نسبتا متعادل است و هیچ کدام از نمادها افت یا رشد بیشتر از 10 درصد طی یک هفته گذشته نداشته است.

رشد 50 درصدی ارزش معاملات

ارزش بازار ارزهای دیجیتال با افت 3.7 درصدی به 1.81 تریلیون دلار رسید. اما ارزش معاملات رشد حدود 50 درصدی داشته و طی شبانه روز گذشته بیش از 75 میلیارد دلار معامله در بازار ثبت شده است.

ارزش معاملات دیفای 8 میلیارد دلار بوده و 63 میلیارد دلار هم استیبل کوین معامله شده است.