به گزارش اکوایران و به نقل از اقتصادنیوز ، ارزهای دیجیتال در شبانه روز گذشته وضعیت بدی نداشته اند و قیمت ها برای بالا رفتن تلاشی ناموفق داشته اند.

بیت کوین از دیروز تا به حال در تلاش برای ورود به کانال 30 هزار دلار بوده که یک بار هم موفق به نفوذ به این کانال شد، اما قیمت در این ناحیه تثبیت نشد و دوباره به کانال 29000 دلار بازگشت. هم اکنون نیز بیت کوین با قیمت حدود 29800 دلار معامله می شود.

ارزش معاملات در شبانه روز گذشته 29 میلیارد دلار بوده که حدودا دو میلیارد دلار کمتر از ارزش معاملات دیروز است. ارزش بازار بیت کوین هم عدد 566 میلیارد دلار را نمایش می دهد. بازدهی هفتگی بیت کوین هم مجددا منفی شد.

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز هم عدد 11 را نشان می داد که حکایت از ترس شدید بازار دارد. با توجه به گمانه زنی های منفی درباره آینده بیت کوین، فعلا طبیعی است که بازار با احتیاط فراوان دست به خرید بزند و هر بالا رفتنی در قیمت، با عرضه های شدید مواجه می شود.

افت 3 درصدی اتریوم در مقیاس هفتگی

اتریوم هم مانند بیت کوین یک تلاش ناموفق برای تثبیت شدن در کانال بالاتر داشت. بزرگ ترین آلت کوین بازار در حال حاضر با رشد حدود نیم درصدی، در محدوده 1970 دلار معامله می شود. تلاش اتریوم برای نفوذ به کانال 2000 دلار موفق بود اما تلاش برای تثبیت در این کانال ناکام ماند.

درحالی که ارزش بازار اتریوم به 238 میلیارد دلار رسیده، ارزش معاملات این ارز در یک شبانه روز 13 میلیارد دلار بوده و بازدهی هفتگی آن منفی 3 درصد است.

UST به میان 50 نماد برتر بازگشت

در فهرست 50 ارز برتر بازار، تعداد آلت کوین های مثبت و منفی تقریبا برابر است، اما تفاوت مثبت ها و منفی ها این است که منفی ها افت بسیار محدودی داشته اند و در مقابل، مثبت ها رشد های خوبی را ثبت کرده اند.

امروز منفی ترین نماد کوکوین توکن است که افت آن حتی به 3 درصد هم نرسیده. الروند هم حدود 2.5 درصد افت کرده و مابقی آلت کوین های منفی، افتی کمتر از دو درصد داشته اند.

اما در میان نمادهای مثبت وضعیت متفاوت است. استیبل کوین ترا یو اس دی با نماد UST که یکی از مقصران اصلی سقوط اخیر بازار است، با رشد 23 درصدی دوباره به میان 50 نماد برتر بازار برگشته که قیمت آن هنوز یک سنت است و با نرخ یک دلار که باید در این قیمت معامله شود، فاصله زیادی دارد. البته نوسانات این استیبل کوین را باید نادیده گرفت چراکه از قاعده خود خارج شده و برخلاف سایر استیبل کوین ها که قیمت آن ها همیشه یک دلار است، ترا یو اس دی سقوطی وحشتناک داشته و حالا با نوسانات شدید، اعتماد معامله گران را از دست داده است.

اتریوم کلاسیک هم امروز 11 درصد رشد کرده و مونرو با نوسان مثبت 5 درصدی، یکی از بهترین نمادهای امروز بوده است.

کاهش 12 درصدی ارزش معاملات

ارزش بازار ارزهای دیجیتال هم اکنون 1.22 تریلیون دلار است. ارزش معاملات هم با کاهش 12 درصدی به عدد 70 میلیارد دلار رسیده که در دایره این معاملات 70 میلیارد دلاری حدود 8 میلیارد دلار معاملات دیفای و 64 میلیارد دلار معاملات استیبل کوین ها انجام شده است.