به گزارش اکوایران و به نقل از اقتصادنیوز ؛ امروز بیت کوین با افت حدود 1.5 درصدی در حدود قیمت 21900 دلار معامله می شود. بازدهی هفتگی بیت کوین به 11 درصد رسیده و افرادی که در هفته گذشته این ارز را خریده اند، تقریبا همگی در سود هستند.

امروز ارزش معاملات بیت کوین بیش از 45 میلیارد دلار بوده که نسبت به میانگین ارزش معاملات، رقم بالاتری است. ارزش بازار بیت کوین هم به 418 میلیارد دلار رسیده است.

با توجه به رشد چند روز اخیر بیت کوین، بسیاری از تحلیلگران نسبت به آینده این ارز خوش بین شده اند و بسیاری از آن ها عینک بدبینی را برداشته اند. فعلا اکثر تحلیل ها از بیت کوین این است که کف قیمت ثبت شده و دیگر قیمت به کمتر از اعدادی که طی یک ماه گذشته دیده، نخواهد رسید.

البته همچنان تعدادی از تحلیلگران اعتقاد دارند که روند نزولی به پایان نرسیده و ممکن است دوباره شاهد ادامه ریزش قیمت ها باشیم، اما تعداد این تحلیلگران در اقلیت است.

عملکرد عالی اتریوم

برخلاف بیت کوین که امروز افت قیمت داشته، اتریوم به روند عالی خودش ادامه داده و امروز هم مثبت است. بزرگ ترین آلت کوین بازار امروز 2.5 درصد رشد کرده و هم اکنون در حدود قیمت 1520 دلار معامله می شود.

ارزش بازار اتریوم 186 میلیارد دلار است و طی شبانه روز گذشته بیش از 29 میلیارد دلار معامله در آن انجام شده که رقمی بالاتر از میانگین معاملات روزانه محسوب می شود.

اتریوم در مقیاس هفتگی رشد 43 درصدی داشته که از این جهت توانسته به طور چشمگیری از بیت کوین سبقت بگیرد. حتی اگر کف قیمت 1019 دلاری که در روز دوشنبه هفته گذشته ثبت را در نظر بگیریم، بازدهی فعلی اتریوم بیش از 48 درصد می شود.

جهش 11 درصدی نیر پروتکل

امروز در میان آلت کوین ها تعادل برقرار است. تعداد نمادهای مثبت و منفی تقریبا برابر است. در میان نمادهای منفی، الروند با کاهش قیمت 7 درصدی بیشترین افت را ثبت کرده. FTX Token هم کاهش 4 درصدی داشته و در رده دوم بیشترین افت ها قرار دارد.

در میان آلت کوین های مثبت، نیر پروتکل با رشد 11 درصدی وضعیتی عالی دارد. فلو هم 7 درصد رشد کرده و اتریوم کلاسیک که همچنان در حال جهش قیمتی است، با رشد 6 درصدی بازدهی هفتگی خود را به 73 درصد رسانده است. اتریوم کلاسیک هنوز پربازده ترین نماد در مقیاس هفتگی محسوب می شود. پس از آن پالیگان قرار دارد که طی 7 روز 60 درصد رشد کرده است.

ارزش بازار دوباره به یک تریلیون دلار رسید

ارزش بازار ارزهای دیجیتال با رشدهای اخیر مجددا به یک تریلیون دلار رسیده و هم اکنون 1.01 تریلیون دلار است. البته ارزش بازار زمانی به 3 تریلیون دلار هم رسیده بود که هم اکنون و با وجود رشدهای اخیر، حدود 66 درصد از ارزش بازار از دست رفته است.

به دلیل رشد بیشتر آلت کوین ها نسبت به بیت کوین، دامیننس بیت کوین هم که نشان دهنده ارزش بیت کوین در مقابل سایر ارزها است، به 41.1 درصد کاهش یافته است.