به گزارش اکوایران و به نقل از اقتصادنیوز ؛ دوباره یک موج فروش جدید در بازار ارزهای دیجیتال ایجاد شده که نتیجه آن کاهش قیمت بیت کوین و اکثر آلت کوین ها است. امروز بیت کوین با افت 4 درصدی در حدود قیمت 21100 دلار معامله می شود.

بازدهی هفتگی بیت کوین هم به منفی 3.5 درصد رسیده است. بیت کوین با ارزش بازار 403 میلیارد دلاری طی شبانه روز گذشته 37 میلیارد دلار معامله شده است.

بیت کوین امروز یک حمایت معتبر را شکسته و هم اکنون چند صد دلار پایین تر از آن در حال معامله است. چنانچه قیمت نتواند دوباره به بالای حمایت 21500 دلاری برگردد احتمال اینکه تا چند روز آینده بازار به همین صورت منفی بماند کم نیست.

سقوط 7 درصدی اتریوم

اتریوم هم امروز منفی است، اما با شیبی بیشتر از بیت کوین افت کرده و کاهش قیمت آن به بیش از 7 درصد رسیده است. با افت امروز، می توان اتریوم را در حدود قیمت 1410 دلار خرید.

هم اکنون بازدهی اتریوم در مقیاس هفتگی به منفی 7 درصد رسیده و ارزش بازار آن نیز عدد 172 میلیارد دلار را نشان می دهد. طی 24 ساعت گذشته نیز بیش از 19 میلیارد دلار اتریوم معامله شده است.

افت هیجانی آلت کوین ها

امروز در میان آلت کوین ها تنها دو نماد مثبت هستند و مابقی نمادها افت قیمت داشته اند. اتم با رشد 2 درصدی، مثبت ترین نماد در فهرست 50 ارز برتر بازار است. اینترنت کامپیوتر هم حدود نیم درصد رشد کرده و فاصله زیادی با منفی شدن ندارد.

اما در میان نمادهای منفی، کوانت با افت 14 درصدی بدترین وضعیت را دارد. نیر پروتکل هم 10 درصد کاهش قیمت داشته. اکسی اینفینیتی، بیت کوین کش، پالیگان، فلو، ایپ کوین و سولانا هم نمادهایی هستند که بین 8 الی 9 درصد افت کرده اند.

تعداد قابل توجهی از نمادها هم افت بین 5 الی 8 درصدی دارند. به طور کلی می توان گفت که امروز جو بازار ارزهای دیجیتال چندان خوب نیست و اکثر نمادها افت بیش از 5 درصد داشته اند.

در مقیاس هفتگی هم وضعیت نمادها بسیار بد شده. به جز EOS، ایپ کوین و مونرو که در مقیاس هفتگی رشد داشته اند، مابقی نمادها ضررده بوده اند. البته مونرو هم که بازدهی مثبت دارد، تنها حدود 2 دهم درصد طی یک هفته رشد کرده و با یک افت قیمت جزئی، به جمع نمادهای قرمز رنگ می پیوندد.

در میان نمادهای منفی، سولانا با افت هفتگی 19 درصدی بدترین عملکرد را داشته. کوانت هم طی این مدت 18 درصد سقوط کرده است.

سقوط ارزش بازار به زیر یک تریلیون دلار

ارزش بازار ارزهای دیجیتال دوباره به کمتر از یک تریلیون دلار رسید. با افت 4 درصدی، هم اکنون ارزش بازار عدد 969 میلیارد دلار را نمایش می دهد.

البته ارزش معاملات نسبت به دیروز رشد کرده و با 14 درصد افزایش به 76 میلیارد دلار رسیده است. سهم معاملات دیفای حدود 6 میلیارد دلار و سهم معاملات استیبل کوین ها هم 71 میلیارد دلار بوده است.